דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום רביעי, 31 במאי 2017

ד"ר שריפי מחרסון, לד"ר חביב, עו"ד ניסן שריפי מכהן כיו"ר ועדת תכנון ובניה.

ד"ר שריפי מחרסון, ואיזה תואר נושא חיים חביב. מספר עורכי הדין שנושאים תארי דוקטור לא מוכרים שובר שיאים, בעוד לשכת עורכי הדין לא מזיזה אצבע, ואף מעודדת בשתיקה כשהיא לא אוסרת על הצגות התארים באופן הנכון. נוסף עליהם יש עוד בעלי מקצוע הנושאים תארי ד"ר ממוסדות זרים, שאינם מוכרים ככאלה בארץ

06.11.2016 14:41
טלי חרותי-סובר
מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3111730

עורך הדין ניסן שריפי מנתניה הוא איש רב פעלים. בין היתר הוא פעיל במיוחד בלשכת עורכי  הדין. באתר שלו הוא מציג את עצמו כד"ר למשפטים מאוניברסיטה הבינלאומית לכלכלה ומשפטים או IUBL שבחרסון באוקראינה. על המקום הזה כתבתי אין ספור פעמים, כיוון שהוא  שווק חזק על ידי  עקיבא פרדקין, שנמצא היום בחקירת משטרה ארוכה וגלויה בנושא תעשיית התארים הפיקטיביים בישראל.
עו"ד ניסן שריפי
מוטי קמחי

בשיחה עם עו"ד שריפי בנושא המסלול האקדמי שלו הוא מספר שיש לו תואר ראשון מבר אילן, אך אין לו תואר שני. לדבריו החל את התואר באוניברסיטה בארץ, ולא סיים, אך באוקראינה הכירו לו בקורסים, והוא זכה למסלול ישיר לדוקטורט, שנעשה בהתכתבות. לטענת שריפי הוא היה בקשר קבוע עם אנשים מהאוניברסיטה ואף הגיע עם קבוצה שלמה של דוקטורנטים לחרסון כדי להגן על העבודה שעשה. התשלום לא נעשה ישירות לאוניברסיטה אלא משום מה, דרך אותו עקיבא פרדקין וחברת PHD INSTITUTE.


על אף שהתואר אינו מוכר בישראל היום, ומעולם לא היה מוכר, טוען שריפי שמשרד החינוך הודיע לו שהאוניברסיטה מוכרת, ואכן, ביולי 2011, בהמשך למכתב ששלח לגף לתארים זרים במשרד החינוך שלוש שנים לאחר שקיבל את התואר, נכתב כי IUBL שבחרסון "מופיעה ברשימת המוסדות הרשאים לתת תואר שלישי באוקראינה". האם זה אומר שהתואר שלו מוכר בישראל? ממש לא. המשפט הבא באותו מכתב בדיוק מפנה את שריפי לאתר משרד החינוך בו "מפורסמים הכללים החדשים להערכת תארים אקדמיים שלישיים אשר גובשו על ידי ועדה בין משרדית". "למען הסר ספק", נכתב שם "מכתב זה אין בו כדי להבטיח הענקת שקילות תואר כל שהוא בעתיד".

ההנחיות המצורפות מתארות את הדרך הנדרשת להכרה בתואר בישראל, הכוללת העברת מסמכים רבים ובדיקת עבודת הדוקטורט על ידי ועדת מומחים, שמחליטה האם התואר אכן עומד בסטנדרטים האקדמיים, או לא. יצוין כי מדובר בתהליך נכון לכל דוקטורט מכל מוסד שהוא בעולם. הוועדה הזו הוקמה בעיקר בשל ריבוי תארי דוקטור בהתכתבות מאוניברסיטאות שונות ומשונות, בעיקר במזרח אירופה, אבל גם בדרום אמריקה (קוסטה ריקה למשל) ובמזרח הרחוק (סרי לנקה וכדומה).

חשוב לציין שלא כולם עוברים את התהליך, שהוא וולונטרי לחלוטין. עם זאת, מי שאינו עובר אותו לא יכול להשתמש בתואר לצרכי שקילות –  לקבל עבורו שכר מן המדינה (שמשלמת בין היתר גם על פי השכלה), לקבל דירוג גבוה יותר, או להתקבל לעבודה באקדמיה בעזרת התואר. עו"ד שריפי אמנם פנה למשרד החינוך, לדבריו בשל גל שמועות בנושא זיופי תארים, וכדי להכיר בסמכותה של האוניברסיטה לתת תואר שלישי. אך על אף שעשה זאת, וקיבל תשובה, לא ברור האם עבר את תהליך ההכרה בעבודה שעשה בחרסון. משיחות רבות עם משרד החינוך עולה שתארי חרסון אינם מוכרים בישראל. את העובדה הזו ד"ר שריפי אינו מציין בשום מקום. כך נוצר מצב שמי שהזיע על דוקטורט במשפטים באוניברסיטת תל אביב, ירושלים או הרווארד, הוא אותו ד"ר למשפטים כמו שריפי, שקיבל את התואר בהתכתבות מחרסון.

שריפי, אגב, אינו היחיד – גם לעו"ד יצחק לקס, יו"ר עמידר, יש תואר ד"ר לא מוכר מחרסון, וגם לעו"ד אהוד רופא, שמשמש עד מומחה בתחום טכנולוגיה, וגם למנכ"ל פירמת רואי החשבון בייקר טילי בישראל, אייל הורוביץ, שאפילו הציג את עצמו פרק זמן מסוים בתור פרופסור מחרסון, שלמה קוגן שהיה סמנכל בחברת הדואר, בנצי גרובר שמלמד אתיקה בצבא ועוד רבים אחרים.


מסתבר שלשכת עורכי הדין מלאה בדוקטורים לא מוכרים משלל מוסדות למשל ניו פורט, אחותה של לטביה הידועה – ממנה קיבלו  יוסי כהן עורך הדין של משפחת נתניהו, שמוליק סעדיה וגם מאיר גלבוע החוקר המפורסם, תואר דוקטור.

רבים אחרים מתהדרים בתואר מ"אוניברסיטת" יורק הבלתי קיימת, פרי פעילותו של נח הלפרין, שותפו של פרדקין לחקירה המתנהלת. מייקל ריד יורק, פרקליט ועדת האתיקה של מחוז המרכז, טען שיש לו תואר דוקטור מהונגריה, אך במשרד החינוך הודיעו חד משמעית שדווקא לא.

על אף מספרם הרב של הדוקטורטים הלא מוכרים, לשכת עורכי הדין לא נוקפת אצבע כדי למנוע את הצגת התואר הזה, או לפחות לחייב את בעליו לכתוב ליד שמו – ד"ר בלתי מוכר בישראל.

מלשכת עורכי הדין נמסר: "עו"ד ניסן שריפי מכהן כיו"ר ועדת תכנון ובניה, תפקיד אותו הוא נושא בהתנדבות. יושבי ראש ועדות מקבלים תפקידים אלו מתוקף היותם עורכי דין בעלי רישיון ולא נדרש לתפקיד זה תואר שני ו/או שלישי"


לד"ר חביב נאמר כי אינו ד"ר. אז מה.

חיים חביב הוא מומחה לאסטרטגיה, כך לפחות על פי אתר האינטרנט שלו. הוא גם ד"ר. לדבריו יש לו תואר ראשון בניהול שיווק מאוניברסיטה יוקרתית במיוחד – NYU. תואר שני דווקא אין לו, כמו שריפי, ואת תואר הדוקטור קיבל, לדבריו, מאוניברסיטת קנטרברי האנגלית, בהתכתבות, כיוון שעבד עבור חברה אנגלית, שלה היה הסכם עם האוניברסיטה הזו.

את התעודה שקיבל, שאינה PHD, העביר לגף לתארים זרים במשרד החינוך לאחר שביקש ללמד במכון לב. כאן קרה דבר מעניין: משרד החינוך הודיע לו חד משמעית שלא מדובר בתואר דוקטור. חביב הראשון להודות שמשרד החינוך לא הכיר בתואר שלו, אך על אף האמירה הזו חביב ממשיך להציג את עצמו כדוקטור, גם כשהוא מגיע להציע את שירותיו למשרדי ממשלה שונים. לדבריו לא ניסה לרמות אף אחד, ואם ההצגה העצמית הזו עלולה להתפרש לא נכון, הוא יתקן. אגב, ביקשתי מחביב את התעודות מ-NYU ומקנטרברי, אך לא קיבלתי.

אין תגובות: