דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום רביעי, 31 במאי 2017

פרופסור מרדכי לייטמן, פסיכולוגית, ד"ר מיכאל לייטמן

אז את פסיכולוגית או לא? "אין לי כוח להיכנס לדקויות". למטפלת הזוגית דפנה שם טוב "אין כוח להיכנס לדקויות" לכן היא אומרת שהיא פסיכולוגית, אלא שהיא לא. שם טוב גם לא מופיעה כחברה באגודה הישראלית לטיפול משפחתי וזוגי. וגם תשובות לשאלות על השכלתו של מייסד קבלה לעם, ה"רב" וה"פרופסור" מרדכי לייטמן

29.05.2017 12:34
טלי חרותי-סובר
מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.4136003

בפתח שיחתנו דפנה שם טוב מציגה את עצמה כ"מטפלת זוגית ופסיכולוגית". כשאני שואלת את שם טוב מדוע היא מציגה את עצמה ככזו היא עונה: "אין לי כוח להיכנס לדקויות, אבל אין לי כוונה להשלות מישהו"

באתר מרכז י.נ.ר החרדי לטיפול משפחתי, עליו כבר נכתב לא פעם, מוצגת דפנה שם טוב מיהוד כ"בעלת תואר שני בייעוץ וטיפול חינוכי, מטפלת משפחתית וזוגית, מאמנת משפחתית עם דגש על מומחיות בלקויות למידה ובטיפול בילדים ובני משפחותיהם". בפתח שיחתנו היא מציגה את עצמה כ"מטפלת זוגית ופסיכולוגית". שתי בדיקות מהירות מעלות כי אינה מופיעה במאגר הפסיכולוגים של משרד הבריאות, וגם לא באגודה הישראלית לטיפול משפחתי וזוגי.

בשיחה המתפתחת בינינו היא אומרת שהיא מופיעה באגודה הישראלית לפסיכותרפיה קצרת מועד וממוקדת שינוי,אלא שאני לא מצליחה למצוא את השם שלה גם שם. זה לא ממש רלוונטי. כזכור, פסיכותרפיסט אינו פסיכולוג, ולימודי פסיכותרפיה פתוחים בפני כל אדם ללמוד בעזרת קורס לא ארוך, תמורת תשלום, בעשרות מכונים פרטיים ולא מפוקחים, כגון "מכון שינוי", שהיא נוקבת בשמו. באותו מכון למדה גם יעוץ משפחתי, גם זה לא אקדמי, לא מפוקח ופתוח לכל.


בהמשך היא מספרת שיש לה תואר ראשון בספרות ותיאטרון מאוניברסיטת תל אביב, ואחר כך, לפני 30 שנה, למדה ייעוץ חינוכי בבית ברל כלימודי תעודה. לדבריה בית ברל יצר קשר עם אוניברסיטת ליברפול שנתנה כאן תואר שני מוכר. התואר שלה הוא בפסיכולוגיה וחינוך, לכן היא מוצגת כבעלת MA.

בדיקה עם בית ברל מעלה ששם לא יודעים על התואר השני שניתן דרכם: "על פי המצוין ברשומות של המכללה, דפנה שם טוב למדה אצלנו לימודי תעודה בתחום הייעוץ החינוכי. עם זאת, בשנות ה-90 ישב בשטח קמפוס המכללה דב שי, אשר היה בעברו מפקח במשרד החינוך. שי, שכר מהמכללה שרותים טכניים כמו משרדים, שרותי משרד ושימוש בסיפרייה ובאופן פרטי ניהל תוכניות והשתלמויות לתואר שני מטעם אוניברסיטת ליברפול. ראוי לציין כי המכללה לא היתה צד בעניין והתארים לא ניתנו מטעמה או בשיתוף עמה". במילים אחרות, התואר הגיע בהתכתבות דרך חברה מסחרית, שפעלה פה בין 2000-2008 באישור המל"ג –  אבל הוא לא הופך אותה לפסיכולוגית.

כשאני שואלת את שם טוב מדוע היא מציגה את עצמה ככזו היא עונה: "אין לי כוח להיכנס לדקויות, אבל אין לי כוונה להשלות מישהו. כשנכנסים לפרטים אני אומרת בדיוק את מה שאמרתי לך. אם היית באה אלי לשיחה ראשונה הייתי מציגה לך את כל ההשכלה. אני אומרת שיש לי תואר אקדמי מליברפול, ואני אומרת שלמדתי פסיכותרפיה".

טיפול זוגי בישראל הפך גם הוא לתחום פרוץ במיוחד כפי שאפשר לקרוא כאן. אם לפשט את העניין, יכול כל אדם בישראל לשלם למכון, לקבל תעודה ולהכריז על עצמו כמטפל זוגי או משפחתי. האגודה, שהיא גוף וולנטרי, עושה הכל כדי להילחם בתופעה, אבל זה לא תמיד עובד. בדקו היטב.

***
מיכאל לייטמן
דודו בכר


קיבלתי שאלות רבות על השכלתו של הרב ד"ר מיכאל לייטמן, מי שיסד ועומד בראש מרכז הקבלה בישראל. ראשית הוא אינו רב, ולזכות מרכז הקבלה זה גם נכתב בגדול בפתיח של העמוד המפרט את פרטיו. מדובר בתואר כבוד שנותנים לו תלמידיו. בישראל, מתברר, מותר לקרוא למי שאינו רב רשמי שעבר מסלול מקצועי וזה תפקידו. למה? ככה.

הרב שאינו רב מופיע בקורות חייו לעתים כדוקטור ולעתים כפרופסור. על פי התעודות שנשלחו אלי, הוא בעל תואר דוקטור ממכון לפילוסופיה של האקדמיה הרוסית למדעים. על פי הגף לתארים זרים, מדובר במוסד מוכר. למה רוסיה, למרות שהאיש חיי בישראל כבר עשרות שנים? כי זו שפת אמו, לכן עשה דווקא שם את עבודת הדוקטורט. לדברי יחצ"נו רני רהב, הוא גם זכה שם בדרגת פרופסור, על אף שהאיש אינו חבר סגל או מלמד במקום (שנסגר מאז). הסיבה: מדובר בשיטה שונה ביחס לשיטה הישראלית. כך או כך, האיש אינו פרופסור בישראל, ומעולם לא עבר תהליך שקילה שתאשר את התואר שלו.



אין תגובות: