דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 27 במאי 2017

יו"ר עמידר וסמנכ"ל חברת הדואר וקובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר זיופים בתארים דוקטור

TheMarker

יו"ר עמידר וסמנכ"ל חברת הדואר לא יוכלו להשתמש בתואר דוקטור בשירות הציבורי

על פי הוראות הממונה על השכר באוצר: אדם בעל תואר אקדמי שלא הוכר בישראל לא יוכל להציג אותו במסגרת עבודתו בכלל המגזר הציבורי, ולא רק בשירות המדינה ובחברות הממשלתיות ■ פירוש הדבר - כל בעלי תואר הדוקטור מחרסון או קוסטה ריקה לא יוכלו לעשות בו שימוש

קובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר, שלח חוזר המרחיב את ההנחיה התקש"ירית (תקנון שירות המדינה) האוסרת על שימוש בתואר שלא הוכר גם לעובדים בשירות הציבורי בכללו - ולא רק עובדי שירות המדינה - לרבות החברות הממשלתיות, התאגידים, רשויות מקומיות ועוד. החוזר נשלח בעקבות סדרת כתבות ב-TheMarker בעניין בכירים בשירות הציבורי שהשתמשו בתואר אקדמי בלתי מוכר בישראל, לעיתים ממוסדות שאינם קיימים בחו"ל.

אמסלם כתב לכלל המעסיקים במגזר הציבורי כי: "לאור פרסומים על מקרים שבהם עובדים ובעלי תפקיד במגזר הציבורי מציגים את עצמם, בדרך זו או אחרת, מבחינת תואר משרתם או השכלתם, באופן לא ראוי ואף מטעה, לדוגמא: הצגתם כבעלי תארים מתקדמים, בעוד שמדובר בתארים מחו"ל שאינם מוכרים על-פי חוק המועצה להשכלה גבוהה או האגף להערכת תארים במשרד החינוך, להלן הנחיות נציבות שירות המדינה בעניין:

א.עובד בעל תואר מקצועי או רשיון על-פי דין לעסוק במקצוע, לא יחתום במסגרת עבודתו על כל מסמך ולא יציג עצמו כבעל התואר או הרשיון המקצועי, למעט במקרים חריגים בהם אושר הדבר על-ידי מנכ"ל המשרד או מנהל יחידת הסמך, לאחר שהתקבלה חוות דעת היועץ המשפטי של המשרד לפיה אין בשימוש בתואר משום אפשרות להטעיה.

ב. עובד אשר הינו בעל תואר אקדמאי אשר נרכש במוסד שלא הוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה ושלא הוכר על-ידי הגורמים המקצועיים המוסמכים לפי דין, לא יציג עצמו ולא יישא בתואר הנ"ל במסגרת עבודתו. אבקש לפעול בהתאם לאמור בחוזר זה ולהביאו לידיעת העובדים".

קובי אמסלם
קובי אמסלםאוליבייה פיטוסי
מדובר, כאמור, בהוראה מרחיבה, שמטרתה למנוע הצגת עובד בתואר ד"ר למשל - על אף שזה אינו מוכר כלל בישראל. בסדרת הכתבות שפורסמה בחודשים האחרונים עלה כי לא מעט מחברי נבחרת הדירקטורים למשל, משתמשים בתארי דוקטור שאינם מוכרים בישראל, כמו גם אנשי אקדמיה ובעלי תפקידים בכירים.

כך למשל נושא יצחק לקס, יו"ר עמידר, את התואר ד"ר שאינו מוכר בישראל כיוון שהוא מגיע מחרסון ושווק על ידי עקיבא פרדקין, שנמצא בימים אלה במעצר כחלק מרשת של מכירת תארים אקדמיים פיקטיבים. גם שלמה קוגן, סמנכ"ל חברת הדואר, נושא את אותו תואר ואיתו גם אופיר בשן, דירקטור בחברת נתג"ז, שאמור היה להיות היו"ר שלה, אך המינוי נעצר לאחר פרסום נושא הדוקטורט. בשן גם לימד באוניברסיטת בן גוריון כמרצה חיצוני, ואינו מלמד יותר.

בנוסף, לאחרונה התגלה כי עו"ד מיקיל יורק ריד, פרקליט האתיקה של ועדת האתיקה של מחוז המרכז בלשכת עורכי הדין, מתהדר בתואר ד"ר על אף שזה אינו מוכר בישראל, ולדברי משרד החינוך התעודה שהוא נושא היא לתואר ראשון או שני בלבד. זיו רייך גם הוא נושא תואר שלישי שאינו מוכר כלל בישראל ממובד בריטי, והוא משמש לא רק כדירקטור בחברת חשמל, אלא גם כדיקאן בית הספר לביטוח של המכללה האקדמית נתניה.

זיו רייך
זיו רייךדודו בכר
הוא לא היחיד - לא מעט בעלי תואר דוקטור לא מוכר מלמדים גם באוניברסיטאות ובמכללות. ההוראה החדשה תמנע מהם, ומאחרים, את השימוש בו, במסגרת תפקידיהם הציבוריים.


מקור: http://www.ramzor.net/fw/?id=3063922&lightbox%5Biframe%5D=true&lightbox%5Bwidth%5D=94p&lightbox%5Bheight%5D=95p



אין תגובות: