דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 29 ביולי 2017

ד"ר אבי פלג פסיכולוגיה התנהגותית קוגנטיבית

ד"ר אבי פלג פסיכולוגיה התנהגותית קוגנטיבית כך הופך אדם בלי אף תואר אקדמי לפרופסור: אבי פלג מציג את עצמו כד"ר על אף שאין לו תואר ראשון או שני אקדמי מוכר בישראל, או בעולם. היום הוא כבר "פרופסור". באתר האינטרנט שלו, ליד שמו נכתב - פסיכולוגיה התנהגותית קוגנטיבית - אך הוא לא רשום בספר הפסיכולוגים במשרד הבריאות

05.09.2016 12:37
טלי חרותי-סובר
מקור: https://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3058542

כבר יותר משנה אני כותבת על תעשיית התארים האקדמיים המפוקפקים, וכבר נדמה היה לי שראיתי הכל – מיו"ר עמידר יצחק לקס שקיבל תואר ד"ר בהתכתבות מאוניברסיטה לא מוכרת באוקראינה בעזרת עקיבא פרדקין, שישב כבר בכלא בשנות התשעים, ועכשיו נחקר בפרשיית התארים האקדמיים הפיקטיביים, ועד המומחה העולמי להרטבה, ד"ר קובי שגיא, שאינו רופא ואינו פסיכולוג, על אף שימוש נרחב שהוא עושה בטרמינולוגיה רפואית, ויש לו תואר ד"ר בהתכתבות מאוניברסיטת ניו פורט, שכמובן אינה מוכרת בישראל.

כבר יותר משנה אני עוסקת בנושא הזה וכבר נדמה לי שראיתי הכל, למשל עשרות עורכי דין, כן כן עורכי דין, שתארי הדוקטור שלהם פשוט לא קיימים בישראל, או בכל מקום אחר בעולם, ומאות מטפלים אלטרנטיביים שקוראים לעצמם דוקטור, שקיבלו גם הם תואר מפוברק מאוניברסיטה לא קיימת בארה"ב.

צילום אילוסטרציה. פלג, בעל הקליניקה הפרטית, כמה מפתיע, אינו רשום בספר הפסיכולוגים של מדינת ישראל. זה לא מונע ממנו להפגין קליניקה פרטית ולהציע טיפול באנשיםGetty Images / Universal Images
כבר למעלה משנה אני פוגשת על בסיס קבוע מאות דוקטורים מאוניברסיטאות שמחלקות אותו בהתכתבות מרומניה או מולדובה, דוקטורים שאפשר למצוא בעיקר במכללות להוראה, רופאי שיניים מאוניברסיטה מארמניה שמשרד הבריאות הזהיר מפניהם לאחרונה, וכן קבוצה נוספת המתהדרת בתארים מתחום הפסיכולוגיה.

לא מעט אנשים חושקים בתואר ד"ר בפסיכולוגיה, אלא שכדי להיות פסיכולוג בישראל יש לעבור שבעת מדורי גיהינום, והדרך לדוקטורט קשה במיוחד. כך נוצרות כפטריות אחר הגשם תוכניות כמו זו שתמורת 40,000 דולר תעניק לכם תואר ד"ר בפסיכולוגיה, יקר ובלתי מוכר, בהתכתבות.

מצד שני, כך אומר הניסיון, רוב בעלי תואר ה"דוקטור", ישבו פעם באיזו שהיא אוניברסיטה או מכללה, ויש להם לפחות תואר ראשון מוכר. חלקם אפילו פסיכולוגים מורשים, גם אם לא ממש דוקטורים, והנה מגיע המטפל אבי פלג, ושובר שיא אפילו בתחום הזה.

לאחרונה הודיע האיש בפייסבוק בצניעות גדולה כי הפך לפרופסור. לא פחות, פרופסור! ועוד מאוניברסיטה אמריקאית! עשרות אנשים בירכו אותו על ההתמדה וההצלחה , וההתרגשות גדולה. בראש האתר שלו הוא כותב -  ד"ר אבי פלג, פסיכולוגיה התנהגותית קוגנטיבית. כשהתקשרתי ושאלתי אם הוא פסיכולוג ענה כשהוא פסיכוטרפויט. "אז אתה לא פסיכולוג" אמרתי באכזבה, והוא ענה בנושלנטיות – "זה אותו דבר".

נו, משרד הבריאות חושב אחרת. לא רק שזה ממש לא אותו דבר – פסיכולוגיה נלמדת באקדמיה והיא מפוקחת ומוגבלת, בעוד פסיכוטרפיה יכול כל אדם ללמוד, בכל מוסד שמציע לימודים כאלה, עבור תשלום. פלג, בעל הקליניקה הפרטית, כמה מפתיע, אינו רשום בספר הפסיכולוגים של מדינת ישראל. זה לא מונע ממנו להפגין קליניקה פרטית ולהציע טיפול באנשים, כי זה , כידוע, "אותו דבר".


יתרה מכך - מבדיקת קורות חייו של ה"פרופסור" עולה כי אין לו אף תואר אקדמי אחד מוכר. בלשונית "אודות" באתרו  נכתב (לא נגעתי) :"בוגר המכללה למדעי הרפואה הטבעית - מורפופסיכולוגיה. בוגר המכללה לתקשורת ועיתונות -  גימנסייה הרצלייה שלוחת אוניברסיטת ת"א, בוגר המכון לקידום האינטגרציה החברתית במערכת החינוך - אוניברסיטת בר-אילן, בוגר המכון לפסיכוקיברנטיקה ישראל - פסיכותרפיה הוליסטית. נאמן חינוך, שילוב הורים בחינוך - אגף שחר, האקדמיה למבוגרים ראשל"צ - קרימינולוגיה - פסיכולוגיה חברתית - אינטליגנציה רגשית".

אין תגובות: