דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 29 ביולי 2017

אדריכלית שאין לה תעודה

ה"אדריכלית" שאין לה תעודה, ה"אדריכלית" שלמדה עיצוב פנים, וה"אדריכלית" שמאיימת במכתב נוקב
שלושה אתרי אינטרנט שונים מציגים שלוש נשים הטוענות שהן אדריכליות. הן לא

04.06.2017 13:15
טלי חרותי-סובר
מקור: https://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.4139102

שלושה תחקירים שונים התפרסמו כאן לאחרונה, כולם עוסקים באנשים שאינם אדריכלים אך מציגים את עצמם ככאלה, על אף שמדובר בעבירה פלילית. מדובר בדרך כללי במעצבי פנים, בלא מעט הנדסאים ובסתם נוכלים. אחרי מאות התגובות שהגיעו, לקוחות שהתקשרו לשאול איך אפשר לתבוע בעלי מקצוע מתחזים, דיונים עם עמותות וארגונים שונים שחרדים למקצוע האדריכלות, וגם פולואפים בכלי תקשורת אחרים (בעיקר על משתתפת בהישרדות שהציגה את עצמה כאדריכלית, אף שהיא הנדסאית) חשבתי שמשהו השתנה. בינתיים לא.

קחו למשל את דורית סלע ממשרד דורית סלע. בשיחת טלפון היא מספרת שהיא אדריכלית. לא פעם אחת, אלא פעמיים. אתר האינטרנט מושקע מאוד, אך פרט אחד חסר בו: לא רק שסלע אינה אדריכלית, אין לה אפילו תעודה רשמית אחרת. "למדתי חמש שנים אדריכלות באריאל, ואף הגשתי פרויקט גמר בהצלחה רבה, אך מסיבות אישיות (הריון ולידה) לא גמרתי את התואר" היא מגיבה לפנייתי, וממשיכה: "אני מעסיקה שישה אדריכלים ומעצבים". כששאלתי מדוע אמרה לי שהיא אדריכלית, לא קיבלתי תשובה עניינית.

דורית סלע - דלג

***

סלע, למגינת הלב, אינה לבד. איריס פולדיאן מוצגת באתרה כ"אדריכלית ומעצבת פנים". בשיחה עם מנהלת המשרד שעונה לטלפון היא אומרת שלוש פעמים ש"איריס היא אדריכלית". כשאני שואלת מאיזה מוסד בדיוק קיבלה את הכשרתה עולה פולדיאן עצמה על הקו ומתעקשת בעצמה שהיא אכן אדריכלית. לטענתה למדה ב"אסכולה", שם לומדים בעיקר עיצוב פנים, כך שלא ברור אם היא אפילו הנדסאית. לפני שהיא טורקת את הטלפון וקוראת לי חוצפנית היא אומרת שהיא "בונה כבר 20 שנה, וגם מגישה היתרים".  מנהלת המשרד כותבת בתגובה: "כל מה שאיריס עושה הינו על פי דין ובליווי עורך דין".

איריס פולדיאן - דלג

***

אלכסנדרה מיגלובסקי היא "בעלת סטודיו בוטיק לאדריכלות ועיצוב פנים". באתר שלה היא כותבת כך: "את מקצוע האדריכלות, רכשתי במשפחה ונשמתי אותו כבר בגיל צעיר. כילדה, אני זוכרת את הימים בהם ישבתי לצד אימי, מוקסמת מהאסתטיקה שעומדת בבסיס של המקצוע, ומהאופן בו היא שרטטה בדיוק מופתי, סטים של תוכניות ומגלה סקרנות, כמו שיש רק לילדים, לעולם של עיצוב בכלל ושל ארכיטקטורה בפרט. הנקודה הזו הייתה התחנה הראשונה במסע שלי שעבר דרך לימודי אדריכלות ועיצוב פנים והמשיך בעבודה של שנים בתחום".

לימודי אדריכלות? לא בדיוק. בשיחה איתה, שניתקה באופן פתאומי, היא מספרת שהיא אדריכלית, ורק כשאני מתעקשת לברר את השכלתה היא מסבירה שהיא הנדסאית.  בתגובתה הרשמית נוזפת בי ה"אדריכלית", ומודיעה לי ש"תכתוב מכתב מנומק למערכת 'הארץ' אבל עד אז אני מצפה להתנצלות אישית ופומבית".

***

מריבוי המקרים האלה ניתן רק לקוות שהמכללות הטכנולוגיות, שאמנם לא מעניקות תארים אקדמיים, אלא לימודי תעודה בלבד, אך פועלות בפיקוח המדינה, יחויבו סוף סוף  גם בשיעורי אתיקה. רצוי שכל הנדסאי ידע שהתחזות לאדריכל יכולה להביא אותו לבית המשפט. בנקודה זו כדאי להזכיר שנגד כמה עשרות "אדריכלים" כבר הוגשו תלונות למשטרה על ידי עמותת האדריכלים המאוחדים.

מובן שבית ספר שפתח אדם פרטי לעיצוב פנים, בו יכול ללמוד כל אדם תמורת תשלום, צריך גם הוא להזכיר לתלמידיו שעיצוב פנים אינו בשום אופן אדריכלות.

ונחזור על טיפ מעשי ללקוחות; כדאי לבדוק כבר בשיחה הראשונה מה היא השכלתו של האדריכל שאתם פוגשים, ואם רכש תואר ראשון אקדמי ממוסד מוכר. נזכיר שוב כי הנדסאי אינו אדריכל, כפי שאח אינו רופא, אף ששניהם נותנים זריקות. מעצב פנים לא מחזיק באף תואר. אל תתבלבלו.

תגובה 1:

שמואל אמר/ה...

יש כאן בזיון מוחלט בדבר,זהו מסע הכפשה וציד מכשפות שאותו מארגנים עדנה מור ,עופר פורת,ועוד כל מיני אדריכלים לא יוצלחים שיושבים בועדות התכנון והבניה)חותמות גומי(בועדות ועיריות שונות ...הם מגישים יותר נכון פורת מגיש תלונה למשטרה מי שחוטף עובר חקירה ואחכ טקס מאוד משפיל ומבזה ...וכאן זה עדיין לא נגמר ...החומר עובר לפרקליטות המדינה ומכאן מוגש כתב אישום ...ולך ותתמודד עם זה ותשקיע המון כסף זמן ועצבים עם עוד ותשלם ממיטב כספך ויהיה לך כתם שחור ...ותשלם ותשלם ובמקום לעסוק בעבודה תהיה טרוד בכל מיני זוטות של שני אנשים קטנים ועלובי נפש תפרו לך ...אבל יש נקודה שאתם לא מבינים והיא ...אחרי כמה שנים המשפט עובר סוגרים עם איזה קנס מחלקים לתשלומים והעניין נגמר ...וכאן העניין שלכם רק מתחיל אז תחשבו על זה ...ואז יתחיל העניין האמיתי עדנה את מוזמנת להמשיך להתסיס את העניין של אכלו לי שתו לי לקחו לי כאנשים לבטח אתם אנשים מהסוג השפל הנבזי והעגום מאחר ואתם מנסים לדפוק את האחר על כלום ...הרי הגוף היחיד שמולו עורכי הבקשות צריכים לתת את הדין הוא הרשויות המקומיות והלקוחות או חברות הבניה שעובדים מולן ...ביום שהשיימינג הזה יגמר יתחיל המסע האחר ...