דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 29 ביולי 2017

דר' טל קבסה "מומחית לרפואת ילדים"

טל קבסה ממשיכה לספר שהיא "מומחית לרפואת ילדים", ומאיפה תואר הד"ר של אמיר הלמר
מול שלל ה"דוקטורים" שנחשפים פה בשנה האחרונה יש לי רק עצה אחת לכל מי שמחפש מומחה : תעשו גוגל

15.09.2016 12:33
טלי חרותי-סובר
מקורף http://www.themarker.com/career/1.2754048

חולים ומתעניינים תמימים שנתקלים בפרסומים מלאי תשבחות עצמיות של בעלי דוקטורט ברפואה משלימה עשויים להתרשם מהידע והניסיון שמפגינים אותם דוקטורים - אף שקיבלו את התארים ממוסדות בחו"ל שכלל אינם מוכרים בישראל על ידי משרד החינוך וללא כל הנחיה ישירה מאותם מוסדות.

הנטורופת אריק לשם, שהחברה שהוא מנהל מתווכת את קבלתם של תארים אלה, מציג את עצמו באתר החברה כ"ד"ר אריק לשם N.D ד"ר לנטורופתיה, מאוניברסיטת קלייטון בארה"ב, זה 22 שנים". הוא מספר כי עשה את תואר הדוקטור שלו ברפואה משלימה באישור משרד החינוך.

האזינו: כך מקבלים בכירים במשק תואר בהתכתבות מחרסון - ומציגים עצמם כדוקטורים   12.10.2015
הסיפור שלא ייאמן על דקאן ביה"ס לביטוח והדירקטור הנמרץ - שמחזיק בתואר ד"ר לא מוכר   15.10.2015
קלקלנים: הסיפורים שמטילים כתם על מקצוע הכלכלן   18.10.2015
מבצע: טיול מאורגן לרומניה + דוקטורט   23.10.2015
פרשת התארים הפיקטיביים: אלה העצורים בחשד לזיוף, הונאה והלבנת הון   13.01.2016
אבל התארים בתחום הרפואה האלטרנטיבית שמוענקים דרך לשם אינם מוכרים בישראל - לא על ידי משרד החינוך ולא על ידי משרד הבריאות. איש מבוגרי הלימודים דרך לשם, שאליהם פנינו, לא רצה להגיב לכתבה, ורוב השיחות עמם הסתיימו בטריקת טלפון. לזכותם ייאמר כי הם, כמו לשם, מזכירים כי התואר אינו מוכר בישראל - אך רק אם הם נשאלים על כך ישירות. לדברי שחם, תואר דוקטור יעלה 18,000-10,600 שקלים בלבד.

שיחה ארוכה עם לשם מעלה כמה תמיהות. ה"דוקטורנט" שלומד דרכו, מסתבר, כלל לא נוסע לאוניברסיטה, בין אם היא בארה"ב או בהודו. אם במקומות אחרים שמעניקים דוקטורט בהתכתבות מציעים מנחה מקומי - הרי שבמקרה הזה אפילו על כך מוותרים. המנחה הוא ישראלי וכלל אינו שייך לאוניברסיטה המעניקה את הדוקטורט. הוא כן שייך לצוותו של לשם, שגוזר קופון כמתווך הישר מן האוניבירסיטה שהוא מייצג בישראל.


"אנחנו לא נעזרים במנחים של המכללות שנותנות את הדוקטורט", אמר לשם. "הם עובדים עם המועמדים מהארצות שלהם, אנחנו נותנים את כל התמיכה וההנחיה".

זה אומר שהאוניברסיטה או המכללה לא נותנות דוקטורט רק דרך מנחה שלהן, כמקובל בכל מוסד אקדמי?

לשם: "אם אדם מנהל פה מכללה כבר שנים, למה שלא ינחה דוקטורט?".

לשם אמנם מספר כי הדוקטורט שלו הוא מאוניברסיטת קלייטון, אבל רוב הבוגרים באתרו הם בכלל מאוניברסיטה הנקראת Mind Body Medical University בקליפורניה. חיפוש מאומץ אחרי האוניברסיטה הזו, שמנפיקה תעודות בשם הזה, העלה חרס. במקומה מפנים לינקים שונים למוסד בשם אחר, Mind Body Science , אך זה אינו השם שמופיע על תעודות הדוקטורט.

צילום מסך אתר אינטרנט
צילום מסך מאתר Mind Body Science
ללשם יש הסבר, שלפיו "כל המכללות בקליפורניה נדרשו לעדכן את תוכניות הלימודים שלהן על ידי הממשל, וזה ייקח זמן". לדבריו, "בינתיים הן הקפיאו הכל ואנחנו לא עובדים איתן". עתה לא ברור מהיכן בדיוק מחזיקים הבוגרים את התארים שלהם.
גיל גרנות תזונה

באתר האינטרנט של החברה הוא מסביר למה כדאי לקבל את הדוקטורט דווקא אצלו: "מכיוון שמסלול הלימודים מתקיים בשפה העברית, התהליך מעניק נוחיות ומתקיים בביתו של הסטודנט; אין נסיעות לחו"ל; הכרה בלימודים קודמים; פטור מלא מחובות לימודיות בהצגת מסמכים רלוונטיים; מסלול גמיש; אין הגבלת זמנים; ועלויות נמוכות".

חושקים בתואר שאינו מוכר בישראל

ד"ר טל קבסה היא אשה רבת יכולות. על פי אתר האינטרנט שלה, היא לא רק יזמית ומנכ"לית, אלא בעיקר "מומחית ברפואת ילדים משולבת ומגשרת, ממייסדי הרפואה המשולבת לילדים בישראל". קבסה לא מסתירה כי היא "בעלת דוקטורט ברפואה טבעית וברפואת גוף נפש (Phd&MbMD)" - אך אינה טורחת לספר באתר כי את עבודת הדוקטורט שלה עשתה בהתכתבות מאוניברסיטה אמריקאית, שתאריה אינם מוכרים כלל בישראל.


אבל תואר הדוקטור שבו היא מתגאה, עם סופרלטיבים רבים נוספים - כמו "מומחית רב־תחומית ברפואה משלימה ובעלת נסיון אבחוני וטיפולי של יותר מ–18 שנה, בעבר מרצה בכירה במירב מבית 'מכבי' ו'האוניברסיטה הפתוחה 16 שנים', וגם "עורכת מדעית של ספרים על תזונה לילדים" - עשוי לחשוב כי מדובר פה ברופאה מדופלמת.

אבל קבסה אינה רופאה מוסמכת, והיא אינה ה"דוקטורית" היחידה. אבנר סולימן למשל, מציג את עצמו כ"ד"ר לרפואה סינית, מומחה בגניקולוגיה ומחלות ילדים". ד"ר דפנה לב היא "מומחית לרפואה טבעית, ספורט ותזונה", ורבקה מרום נושאת את התואר ד"ר והיא "מתמחה בפסיכולוגיה טרנספרסונלית" - היא לא רק פסיכולוגית, אלא גם מתקשרת. השלושה סירבו להגיב על הדברים.

רשימת הדוקטורים האלטרנטיביים מתארכת, ומגיעה כולה ממקור אחד: חברת דוקטורנט, השייכת לאריק לשם מרמת ישי. בשנים האחרונות הפך לשם למוקד עלייה לרגל ללא מעט אנשים שרוצים לעשות דוקטורט בקלות ובמהירות. בעיקר אנשי הרפואה המשלימה שמשום מה חושקים בתואר, על אף שזה אינו מוכר כלל בישראל על ידי משרד החינוך, ואינו מעניק להם הטבות שכר או אחרות. ואולם התואר מעניק כבוד, בעיקר במקומות שלא טורחים לבדוק מהיכן הגיע.

"פרסומים שעלולים להטעות את הציבור"

תחת הכותרת "מסלול להכשרת יועצי רפואת ילדים משולבת" פתחה מכללת רידמן מעין תוכנית הכשרה. "בואו לרכוש את הכלים של רפואת הילדים המשולבת ולהתמחות בטיפול בילדים", נכתב באתר ובדף הפייסבוק של המכללה, "ההכשרה מעניקה לכם את הכלים לטיפול בילדים עם קשיים התפתחותיים, התנהגותיים ועוד".

עוד נכתב באתר: "תהליך האבחון שלנו הוא ארוך ומקיף, ובודק את כל קשת הגורמים הסובבים את חוויית החיים של הילד - החל מההריון והלידה, דרך התפתחותו המוטורית והתחושתית, שהיא בעלת קשר הדוק למצבו הבריאותי, החיסונים שקיבל מאז לידתו, התרופות שלקח, התזונה שלו, החינוך שלו, הסביבה הפיזית שלו ועוד. בהתאם לאבחון שנעשה, מותאמת לילד תוכנית טיפול ספציפית שמטרתה להחזיר אותו להחלמה ולאיזון". התוכנית שמציעה המכללה מוגדרת כ"תוכנית דו־שנתית בניהולה של קבסה", ו"פרי פיתוחה".

במשרד הבריאות, באיגוד רופאי הילדים ובהסתדרות הרפואית, מתייחסים בחומרה לאופן שבו מציגה המכללה את התוכנית. "מכללת רידמן אינה מוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה ובמסגרתה לא נלמדים מקצועות המוכרים על ידי משרד הבריאות", הבהירו במשרד בתגובה לפניית TheMarker. "במכללה זו נלמדים מקצועות מתחום הרפואה המשלימה שאינם מזכים את בוגריהם בקבלת רישיון או תעודה מטעם משרד הבריאות. כך גם לגבי הקורס המוצע בפרסום שהגיע לידיעתנו - מדובר בלימודים בתחום שאינו מוכר או מוסדר על ידי משרד הבריאות".

במשרד הוסיפו כי "אמנם החוק אינו מייחד את השימוש בשיטות הטיפול של בעלי מקצועות הבריאות כגון פיזיותרפיסטים או מרפאים בעיסוק לבעל תעודה בלבד, אך הוא אוסר על הטעיית הציבור בדבר השימוש בתארי בעלי מקצועות אלו. משכך, ראוי שיובהר כי בוגרי קורס זה אינם בעלי תעודה לפי החוק ולכן יש לעשות שימוש במונחים הנוגעים למקצועות אלו בזהירות על מנת שלא להטעות את הציבור".

כשמדובר בשימוש במושגים כמו "רפואת ילדים משולבת", במשרד הבריאות אמרו כי הדבר חמור אף יותר. לדבריהם, "לגבי רופא, הזהירות הנדרשת ממכללת רידמן הנה כפולה, שכן חל איסור הן על השימוש בכינוי רופא והן על העיסוק ברפואה על ידי מי שאינו בעל רישיון". לסיכום, נמסר מהמשרד כי "בכוונתנו לפנות למכללת רידמן לברר פרטים נוספים על הקורס המדובר".

גם באיגוד רופאי הילדים וההסתדרות הרפואית (הר"י) אמרו כי הם "רואים בחומרה פרסומים שעלולים להטעות את הציבור ולהביא לכך שילדים בישראל יטופלו על ידי גורמים לא מקצועיים".

בהסתדרות הרפואית יבדקו משפטית את משמעויות הפרסום, "אם יש בהן כדי לסכן את בריאות המטופלים או להטעות את הציבור - בהר"י יפעלו בהתאם. ההסתדרות הרפואית ואיגוד רופאי הילדים פועלים על פי הגדרות חדות וברורות באשר למקצוע הרפואה, ובפרט רפואת ילדים, ולא יאפשרו פריצה כלשהי של גבולות אלו, ודאי לא באופן שמעורר חשד להטעיית הציבור".

השבוע, בעקבות פניית TheMarker, פנה משרד הבריאות, באמצעות עו"ד אביטל אגמון ברקוביץ' מהלשכה המשפטית, אל מכללת רידמן, ובמכתב תחת הכותרת "שימוש מטעה בתעודת מקצוע ובכינוי רופא", דרש מהמכללה להבהיר כי בוגרי הקורסים של רידמן "אינם בעלי תעודה לפי החוק, ולכן יש לעשות שימוש במונחים הנוגעים למקצועות אלו בזהירות רבה, וזאת על מנת שלא להטעות את הציבור". עוד כותב משרד הבריאות על מכללת רידמן כי "השימוש במילים 'יועץ רפואת ילדים' הנו שם העלול להטעות את הציבור לחשוב שמדובר ברופאים בפועל, ולכן יש לבחור בשם שלא מותיר ספק שאכן לא מדובר ברופא".

אריק לשם: "לא רואה את העניין 
בחיי הפרטיים כרלוונטי לכתבה"

אריק לשם מסר בתגובה על היעלמות האוניברסיטה, המוצגת כעת בשם אחר, מהאתר כי "האוניברסיטה הפסיקה לפעול עקב הקשחת החוקים לאוניברסיטאות פרטיות בקליפורניה. חלק מהאוניברסיטאות הגישו בקשת חידוש רישיון, ואילו חלק נסגרו או עברו למדינה אחרת בארה"ב. בזמן פעילותה, 'מיינד בודי' היתה רשומה בחוק כמוסד פרטי להשכלה גבוהה.

"האוניברסיטה המדוברת הודיעה לנו על החלטתה לא להמשיך לפעול זמנית. האוניברסיטה הופיעה באתר שלנו ואנחנו ייצגנו אותה עד הודעתם על הקפאת פעילותה בדצמבר 2014. עם הודעתם הסרנו מידית את המידע עליה מהאתר שלנו. לכן, לא ימצא אף בוגר מתאריך הסגירה ועד היום".

על הצגתו בתואר דוקטור אמר לשם: "אוניברסיטה פרטית שאינה מוכרת בישראל לצורכי שכר אינה כפופה להנחיות ולקריטריונים שנקבעו על ידי משרד החינוך - מה שלא מוריד מהחוקיות של נשיאת התואר בצירוף לשמו של האדם, כל זמן שאינו מתחזה לעובד ציבור בעל תואר דוקטור ואינו משתמש בתואר לקבל תוספת שכר מהמדינה".

על תואר הדוקטור שלו־עצמו אמר לשם: "לא רואה את העניין שלך בחיי הפרטיים כרלוונטי לכתבה".

על גובה דמי התיווך המתקבלים אמר לשם: "אין זה עניינך".

ממכללת רידמן לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.

אין תגובות: