דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שישי, 18 באוגוסט 2017

פליקס פלג - דיאטן קליני וספורט ישראלבודי, ד"ר אורן חסון מטפל זוגי, טל קנב הוא "דוקטור" לפסיכולוגיה

טל קנב הוא "דוקטור" לפסיכולוגיה, פליקס פלג שותף לעבודת "דוקטורק", והזואולוג שיטפל לכם ביחסים
טל קנב אינו מופיע בספר הפסיכולוגים אך נמנע מלספר שתואר הדוקטור שלו אינו מוכר, פליקס פלג אינו מופיע במאגר הדיאטנים הקליניים, אך מציג את עצמו כ"דיאטן קליני, מרצה לתזונה וביוכימיה ומתרגל במתמטיקה באוניברסיטאות". אורן חסון הוא ד"ר לזואולוגיה, שיטפל בכם פרטנית וזוגית

21.05.2017 13:48
מאת: טלי חרותי-סובר
 מקור: https://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/.premium-1.4106272

 ד"ר אורן חסון מטפל זוגי ופרטני, כפי שהוא מציג את עצמו, הוא זואולוגדודו בכר

פליקס פלג הוא בחור רב מעללים. בדף אחד המופיע ברשת הוא מציג את עצמו כ"פליקס פלג - דיאטן קליני וספורט, BSc מרצה לתזונה ...שותף לעבודת דוקטורק (הטעות במקור) בנושא השפעת תזונה על מחלות לב, מכון מחקר מיג"ל". הוא גם "עובד עם חברות בכירות בתחום התזונה והכושר".

בעמוד אחר הוא מציע את עצמו כמורה פרטי למתמטיקה שם הוא כותב "בוגר תואר ראשון במעדי (שוב טעות במקור) התזונה, ביולוגיה עם רקע בדוקטורט בכימיה, מרצה לתזונה וביוכימיה ומתרגל במתמטיקה באוניברסיטאות".
כמו שכבר נכתב פה כמה פעמים, כשאדם מציג את עצמו כדיאטן קליני, ועוד שותף לעבודת דוקטורק, כדאי לגשת למאגר הדיאטנים הקליניים של משרד הבריאות. ניגשתי. פליקס פלג לא מופיע שם.

השיחה הקצרה איתו נגמרה בטריקת טלפון אבל במהלכה עוד הספיק להגיד לי שיש לו תואר ראשון בתזונה ממכללת תל חי אבל עוד לא קיבל את ההסמכה כי הוא מחכה לבחינה. "ענין של חודש" אמר. כששאלתי על הדוקטורט' טען כ כי לקח חלק בעבודה כזו, אבל לא הסכים להגיד איזה חלק ומי בדיוק עשה את המחקר. בענין ה"חברות הבכירות" הוא מספר כי הוא מרצה ב"ישראלבודי". מדובר ברשת חנויות שמוכרת תוספי תזונה לarhrbho/ על חברות בכירות אחרות סירב לדבר.


חשוב מכך: פלג סירב להסגיר באלו אוניברסיטאות הוא מרצה לתזונה וביוכימיה ומתרגל במתמטיקה. בעמוד בו הוא מציג את עצמו כדיאטן קליני הוא כותב שהוא מרצה ברידמן. זה נכון. שמו אכן מופיע שם, אלא שרידמן אינה אוניברסיטה.  הבשורה הטובה: הוא אינו דוקטור.

***
הראצה של פליקס פלג - דלג

פליקס פלג בהרצאה

במבט ראשון נדמה ש"דוקטור" טל קנב הוא דווקא דוקטור כשר לכל דבר: "ד"ר לפסיכולוגיה המשלב 'מיינדפולנס' ו'וויס דיאלוג' בטיפול", כך נכתב בעמוד שלו באתר פסיכולוגיה עברית. בדיקה קצרה מעלה כי קנב אינו פסיכולוג, ואינו מופיע במאגר הפסיכולוגים. יש לו תואר שני משלוחת "לסלי" בטיפול בהבעה וביצירה וגם "תואר שלישי: ד"ר לפסיכולוגיה P.S.P, סקרמנטו, קליפורניה".
על ה"תואר השלישי" הזה כבר כתבתי אין ספור פעמים. מדובר בתוכנית  שנעשית בהתכתבות (או מה שמשווקיה אוהבים לקרוא דיסטנס לרנינג) שעולה 40 אלף דולר, ואינה  מוכרת בישראל. לכן גם תואר ה"דוקטור" בפסיכולוגיה אינו מוכר. קנב לא טורח לספר בשום מקום שהתואר שלו אינו מוכר בישראל ואפילו לא בארצות הברית, למעט הכרה מקומית מאוד.
תגובתו של טל קנב: "הוצג מקור הדוקטורט בכל מקום שנשאלתי ובעמודים המקצועיים שלי. עמלתי וקיבלתי תואר דוקטור כדין במוסד מוכר מאושר איכותי וותיק בקליפורניה".
עוד "דוקטורים" בתוכנית זו: המטפלת המשפחתית  ציפי לידור, המאמנת האישית והמורה גילה יניב, והפסיכולוגית ברלנטי ניקולא עסאף. מכל השלוש לא נמסרה תגובה.
 השופט אחיקם סטולר, חותם כדוקטור על כל פסקי הדין, מה שעלול לגרום למישהו לחשוב שהוא ד"ר למשפטים, על אף שהוא בכלל ד"ר לכימיהאתר בתי המשפט
***
ד"ר אורן חסון, מטפל זוגי ופרטני כפי שהוא מציג את עצמו, הוא זואולוג. תואר הדוקטור  שלו אמיתי לגמרי, אך כלל לא רלוונטי לנושא בו הוא עוסק היום. חסון עשה קורסCBT  של יום בשבוע בוינגייט (מה שנקרא פסיכולוגיה מעשית, קרי  לימודי תעודה שכל אדם יכול לשלם ולהשתתף בו) והפך למטפל ויועץ. בשבועות האחרונים הוא מפרסם טור בוויינט, כמטפל זוגי, וגם מנהל פורום לזוגיות ויחסים. כשהוא מופיע כדוקטור, ועושה שימוש נרחב במושגים כמו טיפול או פסיכולוגיה אבולוציונית, הקורא התמים עוד עלול לחשוב שהוא פסיכולוג. אלא שהוא לא.
תגובתו של אורן חסון: "אני מומחה לפסיכולוגיה אבולוציונית, מכיר את המחקרים ומכיר את הבסיס התיאורטי היטב. עשיתי השתלמות ב-CBT בעצימות נמוכה, שמכשיר אותי לטיפולים בחרדות ובדיכאונות. כשמדובר בהפרעות קשות אני מפנה אנשים למטפלים אחרים. אני מומחה לתקשורת בין אישית, הייתי מרצה באקדמיה". יצוין שוב – אין בעיה לעשות הסבה מקצועית. אלא שגרירת תואר הלא רלוונטי למקצוע החדש, מבלי להזכיר שהוא לא רלוונטי, ובכך להסתכן במצג שווא  – זו היא בעיה.
זה המקום להזכיר שוב את תואר הדוקטור של השופט אחיקם סטולר, שחותם כדוקטור על כל פסקי הדין, ובכך עלול להטעות בכך שהוא ד"ר למשפטים, על אף שהוא בכלל ד"ר לכימיה. אגב עורכי דין צריכים לציין את התחום בו עשו את תואר הדוקטורט, בהנחה שהוא אמיתי, כמובן.  בהמשך לשאלה ששלחתי לדוברות בתי המשפט על כללי האתיקה של השופטים בנושא זה, נמסר לי : "למיטב ידיעתנו ועדת האתיקה לא התבקשה עד היום לתת חוות דעת מקדימה בעניין מושא השאילתה. בשל חשיבות הנושא הוא יועלה ויבחן על-ידי ועדת האתיקה". נמשיך לעקוב.
להלן השותף שלו מר גיל גרנות ישראלבודי ה"תזונאי".

תגובה 1:

שלום אמר/ה...

טל קנב הוא "דוקטור" לפסיכולוגיה, פליקס פלג שותף לעבודת ...
https://www.haaretz.co.il › בלוגים › אשה עובדת
21 במאי 2017 - טל קנב אינו מופיע בספר הפסיכולוגים אך נמנע מלספר שתואר הדוקטור שלו אינו מוכר, פליקס פלג אינו מופיע במאגר הדיאטנים הקליניים, אך מציג את עצמו כ"דיאטן קליני ...