דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 18 במרץ 2017

תארים פיקטיביים - ד"ר ענאן פלאח, יצחק לקס יו"ר עמידר, ענאן פלאח, שלמה קוגן סמנכ"ל משאבי אנוש בדואר

התארים הפיקטיביים של מדליקת המשואה

רופאת השיניים ענאן פלאח שנבחרה להדליק משואה ביום העצמאות, מוצגת כעורכת דין, טייסת ופרופסור לחינוך - אבל העובדות "קצת" שונות.
מקור: http://www.themarker.com/news/1.2913769

קורות חייה של ד"ר ענאן פלאח, שתדליק משואה ביום העצמאות הקרוב בזכות "פועלה להעצמת נשים בקהילה הדרוזית בפרט ובחברה הישראלית בכלל", מרשימים; "תושבת עכו בת 48, טייסת אזרחית, עורכת דין, רופאת השיניים הראשונה בארץ מהעדה הדרוזית, ולאחרונה אף הוענק לה תואר פרופסור לחינוך".

חיפוש ראשוני בספר עורכי הדין שבלשכת עורכי הדין לא העלה את שמה. הסיבה היא כי בניגוד לנטען בקורות החיים, היא עצמה אינה עורכת דין. ועדת הבחירה לקחה על עצמה את הטעות וטענה כי מדובר בטעות תמימה, וכי פלאח למדה משפטים בקריה האקדמית אונו - אך אכן אינה עורכת דין. טעות נוספת, בה פלאח הוצגה גם כן כעורכת דין, התרחשה כבר במאי 2012 בכתבה שנעשתה עליה ב- ynet, ונמצאת ברשת עד היום.

בניגוד לתואר "עורכת דין", הרי שהתואר ד"ר המוענק לפאלח אכן הולם את כישוריה כרופאת שיניים - אך תואר הפרופסור שלה התגלה גם הוא כתואר פיקטיבי. ה"דוקטורט" בחינוך מגדרי שכתבה פלאח באוניברסיטת אימפרסיאל בקוסטה ריקה, אינו מוכר על ידי משרד החינוך, מכיוון שהאוניברסיטה עצמה אינה מוכרת בקוסטה ריקה. מדובר בתואר פיקטיבי לחלוטין, כפי שנחשף בסדרת כתבות ב-TheMarker.

פלאח לא לבד. היא עשתה מה שעשו רבים לפניה כדי לקבל תואר דוקטור שיוביל ל"פרופסורה". היא פנתה לחברת PHD institute שברמת גן, שם יושב משרדו של עקיבא פרדקין, מי שישב בכלא שנתיים בשנות התשעים לאחר שהורשע במעילה ונעצר לפני כחודשיים יחד עם 8 אנשים נוספים בחשד כי הוא עומד בראש תעשיית התארים הפיקטיביים בישראל. "התארים נמכרו לכל דורש שידו משגת", נכתב בבקשת המעצר. החקירה נמשכת בימים אלה ממש.

בכל המקרים היו ה"דוקטורנטים", ביניהם רבים בעלי פרופיל גבוה במגזר הפרטי והציבורי בישראל כמו יצחק לקס - יו"ר עמידר, שלמה קוגן - סמנכ"ל משאבי אנוש בדואר ואחרים, לומדים בהתכתבות כאשר כף רגלם לא דרכה ב"אוניברסיטה". במרבית המקרים היה פרדקין עצמו המנחה שלהם, וכפי שנחשף, הנחה כל נושא, לכל דורש. בסוף התהליך, ואחרי תשלום של 10,000 דולר לערך, "אושרה" העבודה שהגיש הסטודנט, והוא קיבל את התעודה הנכספת.

פלאח, שעברה את אותו תהליך בדיוק, קיבלה תואר "ד"ר בחינוך" ואפילו זכתה לאחרונה לשיחת טלפון משמחת – בה נאמר לה כי היא זכאית לתואר פרופסור חבר באותה אוניברסיטה, מבלי שאי פעם הגיעה אליה, ומבלי שפירסמה מאמר אקדמי.

התואר אולי פיקטיבי, אך ענאן פלאח משתמשת בו בכל מקום. בדיקה ברשת העלתה כי לא רק שהציגה את עצמה בפני הוועדה הבוחרת כפרופסור, היא מופיעה באתרים שונים בתואר הזה. כך למשל באתר הנשים סופרסונה.

בשיחה שנערכה איתה התקשתה פלאח לציין את שם האוניברסיטה בקוסטה ריקה ממנה קיבלה את תואר הפרופסור, ולטענתה לא ידעה כלל על התהליך הבעייתי. "כל המגזר - דוקטורים ופרופסורים, עושים תארים בכל מיני מקומות", אמרה ונקבה בשמות של אנשים ידועים שגם הם בעלי תארים מפוקפקים. "אני עבדתי קשה מאוד כדי לקבל את התואר ברפואת שיניים מהאוניברסיטה העברית".

גם את התואר טייסת אזרחית, שפותח את קורות החיים של פלאח, רצוי לבדוק שוב. פלאח עצמה מודה כי אמנם עברה קורס טייס אזרחי, אך כבר שנים לא חידשה את הרישיון ובעיקר לא נצפתה בתא הטייס של אף מטוס.

ממרכז ההסברה של משרד התרבות נמסר: "ענאן הינה בעלת דוקטורט לרפואת שיניים מהאוניברסיטה העברית, בעלת תואר במשפטים מהקריה האקדמית אונו, ובעלת תואר פרופסור לחינוך מאוניברסיטת אימפרסיאל בקוסטה ריקה. ענאן הוציאה רישיון טייס אזרחי בישראל".

2 תגובות:

טלי חרותי-סובר אמר/ה...

ד"ר אמיר חניפס מנכ"ל העמותה הדרוזית למדעים ומנהיגות כבר לא פעם התייחס לתארים הפיקטיביים בקרב אנשי ציבור בעדה הדרוזית ומאוד מצטער שזה מתפוצץ לכולנו בפנים, במעמד של אירוע מכובד כמו הדלקת המשואות ביום העצמאות.

העדה הדרוזית מושפלת פעם אחרי פעם בגלל נציגי ציבור שעשו את דרכם למעלה בדרכים לא ישרות ולרוב עם תארים פיקטיביים ובכך מהווים מודל פסול לחיקוי וגורמים נזק לאלה שעבדו קשה למען הצלחתם וקידום החברה.

יש לציין שלפני שנתיים ד"ר אמיר חניפס, פרסם מאמר תחת השם "האישה הדרוזית הראשונה על הירח" המתייחס לתופעה של התארים הפיקטיביים ולתופעת ענאן פלאח כמודל למנהיגות חברתית. בשיחה לפורטל הכרמל, ד"ר אמיר אמר: " אני מצטער מאוד שגב' פלאח לא לקחה ברצינות את מה שפרסמתי לפני שנתיים".

תגובתו של ד"ר אמיר חניפס, באה על רקע הפרסום של העיתונאית טלי חרותי-סובר בעיתון הארץ ו themarker

ד"ר אמיר:"מייחלים לסוג אחר של מנהיגות, לצאת נגד ענאן פלאח הייתה אחת ההחלטות הקשות שקיבלתי"

"ראשית משום שמדובר בבחורה ותמיד האמנתי שלגבר אסור לפגוע באישה, שנית משום שהיא הפכה לסמל להצלחה ולמצויינות עבור קבוצות שנחשבות חלשות בחברה הערבית ובעדה הדרוזית בפרט".

אמיר חניפסד"ר אמיר: "פלאח הפכה גם לאלילה בתקשורת הישראלית והמקומית, עד שקשה היה לפתוח את הטלוויזיה או העיתון ולא לראות את התמונה שלה".

"אבל להיות בעמדה של מיעוט מעולם לא הפחידה אותי, כי היה לי ברור שהמודל שהיא מייצגת לא רק שהוא לא אמיתי ובנוי על שקרים, אלא אף גורם לנזק בלתי הפיך למקום המנהיגות בחברה ולמרקם החיים בתוך העדה הדרוזית".

"אני לא מצפה לסליחה מכל אלה שתקפו אותי בעבר על רקע נושא זה, ורחוק מלרקוד על נפילתה של פלאח, אך מצער אותי שאנשים שהחזקתי מהם והערכתי אותם מאוד, נפנפו בהצלחה של בחורה שאפילו את שם האוניברסיטה שלה היא לא יודעת".

יש לציין שהעיתונאית טלי חרותי-סובר מוגדרת בישראל כאחת העיתונאיות הטובות בישראל והיא כותבת וחושפת הרבה ונלחמת בשחיתות ציבורית ומגדרית.

לדברים שפורסמו בעיתון themarker תחת הכותרת התארים הפיקטיביים של מדליקת המשואה (להקליק על הקישור הכחול).
מקור: http://www.karmel.co.il/index.php?option=com_content&task=view&id=38909

טלי חרותי-סובר אמר/ה...

Dan Margalit - דן מרגלית
20 אפריל ·
**דוקטור-בלוף**
טלי חרותי-סובר פרסמה תחקיר חשוב על שערורייה נפוצה בישראל, שאנשים שונים עושים שימוש בתארי דוקטור שאינם שווים את הקלף עליו נכתבה תעודתם. הגיע הזמן לטפל בתופעה המכוערת והמסוכנת. רק הערה אחת ראויה להסתייגות:
היא ציינה כי השופט יוסף אלרון מחיפה אשר מונה עתה לבית המשפט העליון החל את לימודיו לתואר ראשון באוניברסיטה בריטית שרק בשנה בה סיים וקיבל את התואר זכתה להכרה אקדמית. מיד קמו כותבים שטענו כי הדבר מחייב בדיקה מחדש אם הוא ראוי לכהן בעליון.
לא נכון. יש מוסדות אקדמיים רבים שהחלו דרכם ללא הכרה, ומשהוכיחו עצמם והתגברו על קנאת המוסדות הישנים שמקבלים אותם בסבר פנים מכוערות זכו להכרה אקדמית. נראה לי כי המרכז הבינתחומי בהרצליה, שהקים הפרופסור אוריאל רייכמן בעמל רב והישגיו מרובים, נתקל בקשיים כאלה.
לכן אם אלרון קיבל את התואר בשנה בה הוכרה האוניברסיטה ולמד בה קודם להכרה - זו פרקטיקה מוכרת בעולם האקדמי, ואין בכך פסול, וזה אינו עניין המעורר איזושהי משיכת כתף לגבי מינויו לעליון.
גילוי נאות: איני מכיר את השופט אלרון; ואין לי גם בעיה עם תואר אקדמי במוסד שטרם הוכר. שני תאריי הם מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שהוכרה עוד לפני שנולדתי.
(סוף)
17 סימוני 'אהבתי'1 תגובה
מקור: הפייסבוק של דן מרגלית.