דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 18 במרץ 2017

כירופרקט הוא דוקטור? או לסתם שרלטן

מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3931459
איך תדעו אם הכירופרקטור המומלץ הוא אכן דוקטור מוסמך ולא מעסה או פיזיותרפיסט? וגם: מהיכן תואר הדוקטור של כוכבת תוכניות הבוקר דורית מאיר?

 לא מעט אנשים שאלו אותי לאחרונה האם  כירופרקט בישראל יכול לקרוא לעצמו דוקטור, וכיצד יודעים האם הוא ד"ר "אמיתי". לאחרונה גם קיבלתי מספר פניות מאנשים ששואלים על מרכזים ובעלי מקצוע ספציפיים.

תשובת משרד הבריאות לנושא הזה הייתה חלקית :"יש בוגרים שהם בעלי תואר ראשון או שני (בעיקר בוגרים ממוסדות הוראה באירופה). הבוגרים ממוסדות ההוראה בצפון אמריקה הם בעלי תואר דוקטור בכירופרקטיקה, וכך כתוב בדיפלומה שלהם".

כיוון שבתשובה זו רב הנסתר על הגלוי, פניתי לאגודה הישראלית לכירופרקטיקה ומשם התקבלה התשובה המלאה. מתברר שכירופרקטור הוא תמיד אדם שלמד שבע שנים בקולג' מוכר ומוסמך בחו"ל – כיוון שבארץ  הלימודים האלה לא קיימים. על פי האגודה אין כירופרקט שאינו דוקטור.

נשאלת השאלה: איך נדע שהוא אכן דוקטור מוסמך? כאן התשובה פשוטה מאוד: רובם הגדול של הכירופרקטים בישראל מאוגדים באגודה, ולשם קבלה לחברות נבדקות היטב כל התעודות של כל חבר. אם רוצים לדעת אם הכירופרקט שאתם מגיעים אליו הוא אכן אחד מוסמך – יש להיכנס לרשימה שבאתר הכוללת בסך הכל כ-75 בעלי מקצוע. אם הוא לא שם – אולי הוא אמיתי, אבל לא חבר באגודה. מצד שני – כל מי שנמצא ברשימה הוא בעל תואר דוקטור, וכירופרקט מוסמך. מבחינה זו דומה הדבר לבדיקת פסיכולוג מומלץ במאגר הפסיכולוגים בעלי הרשיון  של משרד הבריאות, מאגר קל וידידותי שנמצא באתר המשרד, וכדאי לבדוק האם האדם שיתן לכם טיפול נפשי אכן נמצא שם.

כך מספרים מהאגודה: "לימודי ההכשרה לקבלת תואר של ד"ר לכירופרקטיקה אורכים כשבע שנים אקדמיות. בארה"ב ניתנות ארבע בחינות הסמכה ע"י נציבות ממשלתית ועם השלמתן מקבל הכירופרקטור רישיון לעסוק במקצועו. הדוקטור לכירופרקטיקה מתמחה באלפי שעות לימוד במקצועות כמו אנטומיה, אמבריולוגיה (התפתחות העובר), פיזיולוגיה, פתולוגיה, כימיה, מיקרוביולוגיה, דיאגנוזה (כולל אף, אוזן, גרון ודרמטולוגיה), נוירולוגיה, אורטופדיה, רנטגן, פסיכולוגיה, הריון, לידה והתפתחות הילד. לימודי כירופרקטיקה ייחודיים הכוללים טכניקות, אנליזה, תרמוגרפיה, אבחון, מיומנות מישוש, כיוון עמוד השידרה, כיוון מפרקי גפיים, ספורט ועוד". בנוסף על התיאור גם יש הזהרה:  "כירופרקטיקה זה לא סוג טיפול או דבר שעושים. זהו מקצוע המצריך 7 שנות לימוד ומקנה לבוגריו תואר דוקטורט. היזהרו ממטפלים, פיזיותרפיסטים, מעסים או רופאים הטוענים שהם 'עושים' כירופרקטיקה. ללא השכלה והכשרה מתאימה מטפלים ורופאים אלו מסכנים אתכם".

***

"דוקטור" דורית מאיר היא כוכבת טלוויזיה. "אני מופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר רבות, כותבת באופן קבוע מאמרים בעיתונים  ובאתרים", היא כותבת באתר שלה. ואכן, שיטוט באתר מעלה לא מעט לינקים לתוכניות שונות. היא היתה אהובה על אורנה דץ, אצלה ביקרה כמה פעמים, אבל גם רפי קרסו אירח אותה, כדי לדבר על תזונה בריאה. קרסו מציג אותה כדיאטנית ונטורופתית, כך היא מוצגת גם בתוכניות אחרות, ולא טורחת לתקן.  בדיקה במאגר התזונאים בעלי הרשיון במשרד הבריאות לא מעלה את שמה.

ככלל, ה"דוקטור" מאיר היא אדם רב תחומי -  לא רק נטורופתית אלא גם "מאמנת אישית להרזיה. מומחית לרפואה טבעית וניקוי רעלים. ניקוי רעלים, טיפול בבעיות בריאות והשמנה בשילוב תזונה נכונה וצמחי מרפא". יתרה מכך - היא גם מטפלת במחלות "סוכרת, פיברומיאלגיה, אסתמה ובעיות נשימה, לחץ דם, כאבי ראש, עייפות כרונית, כולסטרול, צרבות, בעיות עיכול ועוד". בעוד מרכולתה מוצעת באופן מאוד מפורט, לא ברור כלל היכן רכשה את השכלתה, ובעקבות כך את המומחיות בה היא מתהדרת.

מהודעת סמס ששלחה עולה כי לגברת מאיר אין אף תואר אקדמי אחד מוכר: "תעודת נטורופתיה מטעם המכללה למנהל ומכללת מדיטבע, ד"ר לנטורופתיה מטעם אוניברסיטת בירקהאם בספרד שמסמיך רופאים קונבנציונליים וד"ר לנטרופטיה ורפואה סינית. איני דיאטנית ולא כתוב באתרי שאני דיאטנית".

אין תגובות: