דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום רביעי, 31 במאי 2017

דוקטורים ומומחים מטעם עצמם טלי חרותי סובר

דוקטורים ומומחים מטעם עצמם – כך תזהו (כולל הרשימה המלאה). עוד ועוד שמות עולים בסדרת הדוקטורים הלא מוכרים, ביניהם מגשרים, פסיכותרפיסטים, מטפלים בהפרעות קשב וריכוז, מאמנים, תזונאים ועוד. איך תזהו אותם? הנה חמישה כללים פשוטים (וגם רשימה מלאה של כל האייטמים בסדרה ההולכת ומתארכת הזו)

25.09.2016 10:45
טלי חרותי-סובר
מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3075397

האמת היא שמדובר בתחקיר מדכא. לא כי הוא קשה מדי או מורכב. הוא פשוט לא נגמר. על כל "דוקטור" שאינו באמת "דוקטור" שנחשף, מתגלים עוד עשרה, והרשימה ארוכה-ארוכה. בין ה"דוקטורים" ניתן למצוא מגשרים, מאמנים, מטפלים אלטרנטיביים למיניהם, אנשים בעלי תעודת פסיכותרפיסט ממכון עלום שכל אחד יכול לקבל ואחרים. חלקם מטפל בגוף, חלקם בנפש, חלקם במבוגרים, חלקם בילדים, כולם מגיעים ברגע של נזקקות, רגע כזה שלא ממש בודקים במהלכו האם ה"פרופסור" הוא אכן פרופסור, או סתם מתחזה.

הבעיה היא שלא עושים הרבה נגדם. בעוד כל סלמונלה הופכת כאן לרעידת אדמה, הרי שמשרד הבריאות הרבה פחות מתרגש מאנשים בעלי תואר "דוקטור" שמציעים לכם טיפול נפשי או פיזי, ברגעים קשים, בלי שברור איזו הכשרה קיבלו, וממי.

במהלך הסדרה הזו כבר הזכרתי את המומחה הבינלאומי להרטבה קובי שגיא, שהוועדה להטעיית הציבור של משרד הבריאות בודקת למה הוא משתמש בסופרלטיבים רפואיים כמו רשת מרפאות או פציינטים בניגוד לחוק, ומתפאר בתואר ד"ר שכמובן אינו מוכר בארץ. לאחרונה גם סיפרתי כאן על ה"מומחית לרפואת ילדים משולבת" טל קבסה, גם היא נמצאת בטיפול העדין מאוד של משרד הבריאות, שיבקש ממנה יפה להפסיק להציג את עצמה ככזו.

לאחרונה כתבתי גם על אבי פלג, הפסיכותרפיסט שאין לו ולו תואר אקדמי אחד, אבל יש לו קליניקה ותואר "פרופסור". התאום ההשכלתי שלו הוא ירון מאיר. והנה כלל ראשון שיש לשים לב אליו: כשאדם מספר לכם שהוא ד"ר בפסיכותרפיה – תברחו. על אף שניתן ללמוד את שיטת הטיפול הזו כלימודי תעודה או בקורסים שונים באוניברסיטה, שהרי שתואר אקדמי בתחום הזה לא קיים בישראל וגם בעולם , במוסדות רציניים ומוכרים, הוא לא עומד בדרך כלל בזכות עצמו, אלא כשהשלמה לתואר טיפולי.  משום מה הוא  קיים  בשפע במוסדות בהם קונים אותו.  כך קורה של"ד"ר" ירון מאיר, אין אף תואר אקדמי מוכר – אפילו לא תואר ראשון, אבל אין לו ,ולקולגות שלו, שום  בעיה להציע לכם טיפול נפשי. לא מעט "דוקטורים לפסיכותרפיה" מסתובבים בישראל. היזהרו.

כלל שני: גם אדם שמספר לכם שיש לו תואר דוקטור בגישור, אימון, פסיכולוגיה רוחנית, ליווי התפתחותי או רפואה אלטרנטיבית (שהיום נקראת משלימה, הולסטית או משולבת) – מספר לכם סיפורי סבתא.

התארים האלה, שיש אין ספור מוסדות פרטיים שמלמדים אותם ללא פיקוח של איש, אינם אקדמיים, לכן מושגים כמו דוקטור או לעיתים אפילו פרופסור, פשוט לא קיימים. אדם יכול להיות מעסה מעולה, רפלקסולוג נהדר, מדקר סיני או מטפל בכוסות רוח. הוא גם יכול להיות מאמן או מגשר מצוין. הוא רק לא יכול להיות דוקטור בתחום הזה. לכן ה"נטורופטית האונקולוגית" שרון בר גיל היא לא דוקטור ולא נעליים, גם צחי טופלברג שטוען שהוא יעזור לכם להיכנס להיריון אינו דוקטור, וגם התזונאית נטלי שוינקלשטיין. אגב, הפתעה הפתעה, מהם זכיתי בעיקר לטריקת טלפון כשביקשתי תגובה. את דורון אלי, שלא רק מגשר אלא גם מטפל בהפרעות קשב וריכוז לא הצלחתי להשיג, אבל מהאתר שלו זה ברור. הוא "דוקטור".

שרי שניידר שמטפלת בדיסלקציה והפרעות קריאה היא בעלת תואר דוקטור שעשתה בהתכתבות, והוא כמובן אינו מוכר. לשניידר יש לפחות תואר שני מוכר, וגם ניסיון בן שנים רבות, אבל למה לא להיות פשוט מטפלת מקצועית, אלא "דוקטור"?

אגב, השיחות איתם לעיתים הזויות. כשהתקשרתי לאמיר בונו נהוראי, שברשת קורא לעצמו ד"ר, ומציע סיוע בהתאמת תזונה ואימוני כושר, הוא טען שזה בכלל לא הוא, התבלבלתי בבן אדם. בדקתי שוב. לגמרי הוא. ד"ר? ממש לא.

כלל שלישי: כשאדם כותב בקורות חייו השכלה לא מפורטת – נגיד תואר "תואר דוקטור בפילוסופיה", כדאי להתחיל לחשוד. אדם שעשה תואר דוקטור אמיתי בדם יזע ודמעות תמיד יפרט את המוסד בו עשה אותו, התחום ולעיתים גם את שם המנחה. מדובר בעניין להתגאות בו, לא לעמעם. המפוברקים לא יפרטו כנראה כדי לא להעלות שאלות מיותרות.

כלל רביעי: חלקם כן מספרים מהיכן קיבלו את התואר, ו-99% מהמקרים התשובה היא  "אוניברסיטת קליפורניה". קשקוש בלבוש. מדובר במוסדות פרטיים שלא מוכרים במדינת המוצא, ובוודאי לא בישראל. הם נפתחים ונסגרים חליפות ומציעים תארים יקרים בהתכתבות. גם אתם יכולים לקום בבוקר ולהקים בית ספר ולהעניק תארי דוקטור לאמריקאים, תמורת כסף. האם זה הופך אתכם למוסד אקדמי? כנראה שלא. אגב, אופנה חדשה בקרב  כמה מה"דוקטורים" היא לנקוב בשם של מוסד שבכלל בודק אמינות של תארים, ולא נותן אותם.

אז מה אמרנו? כל מי שאינו מחזיק במקצוע אקדמי לא יכול להיות דוקטור, פרופסור או מומחה מוכשר ומפוקח. נתקלתם בתואר דוקטור בתחום טיפולי? תשאלו אם המטפל הוא רופא. נתקלתם במומחה בעל קורות חיים מעורפלים? תתרחקו. אוניברסיטת קליפורניה צריכה להדליק אור אדום, כמו גם לימודים בהתכתבות, מבלי להגיע למוסד. והנה הכלל החמישי: תמיד תשאלו את הדוקטור שפגשתם  אם התואר מוכר בישראל. הוא מתחיל להתפתל, לספר לכם שהוא מוכר ב"רשימת אונסקו" וקשקושים אחרים? חפשו מישהו אחר.

לבקשת הקהל זו הרשימה המרוכזת של כל מי שכבר נכתב עליו בסדרה המתארכת הזו:

הד"ר לרפואה סינית

http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3173707

הדוקטורט שלכם מאוניברסיטת ניקוסיה

http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3140838

חמש הטעויות של פרופ' ארנון לוי

http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3133670

ד"ר אדלר תלמד אתכם על אושר, וד"ר אבנון תעשה איבחון רפואי בעזרת תדרים (וגם, ד"ר אבינעם פורת, נאוה בויום ואתי נחשון )

http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover

 ד" ר שריפי מחרסון והאם חיים חביב הוא דוקטור?

http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3111730

תעלומת הפרופסורה של מכאל בר זוהר, ד"ר אורית ארבל, שוש נבון ועוד

http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3105971

ד"ר פליט ריאליטי

http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3097141

הדוקטורים האלטרנטיביים - הקוריוזים והמסוכנים

http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3088919

ד"ר בהדרכת טיולים, ד"ר ליוגה , התואר של אמנון פורטוגלי

http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3082374

זיו רייך לא יוכל להשתמש בתואר דוקטור במכללת נתניה

http://www.themarker.com/career/1.3079861

מאיר גלבוע: הלוחם בשחיתות והדוקטורט בהתכתבות

http://www.themarker.com/career/1.3079931

קובי שגיא

http://www.themarker.com/career/1.3038074

אין תגובות: