דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום רביעי, 31 במאי 2017

אביבה פרידמן, פרופסור ארנון לוי, דוקטורט חדש ולא מוכר, בא לעולם - psychology coaching

חמש הטעויות של פרופסור ארנון לוי, דוקטורט חדש ולא מוכר, בא לעולם - psychology coaching. אפשר לעשות אותו בהתכתבות, תמורת 24,000 שקלים בשנה, בתיווך מסגרת לא אקדמית, ובהנחיית פרופסור לא מוכר

26.11.2016 10:36
טלי חרותי-סובר
מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3133670

השיחה עם פרופסור ארנון לוי מבלבלת. היא מתחילה במקום אחד ונגמרת במקום אחר לגמרי. כך למשל הוא מספר שהוא עומד בראש ממכלה אקדמית ללימודי psychology coaching.


מדובר בטעות שכוללת עבירה על החוק: לאיש אין, לא הייתה, ולא תהיה בעתיד הקרוב, מכללה אקדמית. כדי להקים מכללה אקדמית בישראל צריך את אישור המל"ג, וזה איננו. המכללה של לוי  אקדמית כמו המכללה לפלפל, או ד"ר שקשוקה. גם המושג  psychology coaching אינו מכור כתחום אקדמי בישראל, מה שמוביל לטעות השנייה: לוי טוען שאת התחום הזה הוא מלמד באוניברסיטאות בישראל, למשל בר אילן או תל אביב. בתחילת השיחה הוא אומר שהקורס נלמד אפילו בתואר שני בעבודה סוציאלית.

בהמשך השיחה מסתבר שמדובר בלימודי המשך, או לימודי חוץ, קרי: לימודי תעודה, אקדמיה זה לא. בהמשך השיחה, כשהוא מבין שיש כאן בעיה, הוא אומר שאולי טעה בהגדרה. לדבריו גם אם היא לא אקדמית היא "מאפשרת לימודים גבוהים".

טעות שלישית: מה"מכללה" של לוי אי אפשר לקבל אף תואר, נמוך או גבוה, ראשון או שלישי. מדובר בסוג של צינור בסגנון "מכללת" הכרמל של ח"כ אכרם חסון (כולנו) עליה כתבתי לא מעט, שעדיין משווקת פה תארי דוקטור מרומניה ומולדובה, לכל דיכפין. לוי, מצדו, יצר קשר עם אוניברסיטה באנגליה, שמסייעת לחמש הסטודנטיות שלו לקבל תואר דוקטור בהתכתבות בתחום הזה. שוב בהתכתבות, דיסטנס לרנינג מה שאוהבים המסנגרים להדגיש, וכי למה לנסוע לאנגליה לשנתיים – שלוש, אם אפשר לשלם 24,000 שקלים בשנה בישראל, לעבור קורס אחד - מתודולוגיה, בווידיאו, לקבל הנחיה בעברית ממר לוי, ומבלי להיות פסיכולוג בכלל, לקבל תואר דוקטור בתחום הלא מוכר - psychology coaching?

אגב, את המושג הזה פגשתי דרך הודעה בהולה של יחצ"ן שהציע את ה"פסיכולוגית האימונית" אביבה פרידמן, ש"תשמח" (כך במקור) לדבר על הנזקים הנפשיים של השריפות. שיחה עם פרידמן הבהירה שהיא אחת ה"דוקטורנטיות" של לוי. פרידמן אינה פסיכולוגית רשומה, אבל כבר מתהדרת בתואר פסיכולוגית אימונית. בקרוב ד"ר. לוי כועס על השימוש במושג, וטוען שזו יוזמה שלה אבל פרידמן צודקת – היא בסך הכל מתרגמת מאנגלית את מה שהביא לכאן לוי.

אביבה פרידמן

טעות רביעית: פרידמן, כמו לוי, טוענים בלהט שהתואר מוכר בישראל. הוא לא. אחד מכללי משרד החינוך קובע כי לא יוכר תואר שלישי מחו"ל עבור תוכנית המיועדת לישראלים. רוצה דוקטורט? סע לאוניברסיטה מוכרת, עמוד בכל הכללים יחד עם סטודנטים מקומיים ואחרים שהגיעו ממדינות זרות, ואחרי שתגיש את העבודה לועדת מומחים ישראלית – יקבע האם היא מוכרת לצרכי שקילות (שכר וקידום הנדרשים לעובדי מגזר ציבורי). הוועדה תשאל אם מדובר בתוכנית בינלאומית אמיתית. זו של לוי – לא. כרגע, לעדותו, לומדות בה רק חמש ישראליות, והוא רוצה לשווק אותה בעולם. לחמש יש סיבה לדאגה. אם ירצו להשתמש בתואר בשירות המדינה, היא כנראה לא תאפשר.

טעות חמישית: לוי נושא את התואר פרופסור. בניגוד ללא מעט "דוקטורים" עליהם אני כותבת כאן, הוא דווקא ד"ר אמיתי. עם זאת, כשהוא נשאל מהיכן הפרופסורה, הוא נוקב בשם של מוסד שוויצרי. עוד כמה שאלות ומסתבר שהמוסד אינו מוכר על ידי משרד החינוך הישראלי.

נ.ב. מהתגובה של לוי למדתי שהוא פסיכולוג, אבל בעיקר פסיכותרפיסט. משום מה מגיעים לא מעט מעגלי פינות דווקא מהתחום הזה. חבל.

תגובת ארנון לוי: "הכתבת טלי סובר חרותי פותחת את הכתבה שלה במילים: "השיחה עם פרופסור ארנון לוי מבלבלת" ואכן נראה שכאן היא התבלבלה. לאחר שביצעה תחקירים רבים על אוניברסיטאות פיקטיביות, ותארים הנקנים בכסף כשהיא נתקלה במכללה שלנו שהיא יוצאת  דופן בנוף הישראלי היא מיהרה לתייג אותה בזלזול כמכללה פיקטיבית. Coaching Psychology Academy   אינה מכללה ישראלית ומעולם לא התיימרה להיות. היא מכללה בינ"ל שמלמדת נושא אחד: Coaching Psychology  שאינו תמיד ריווחי ולכן כבר מההתחלה ברור שייעודה אינו למכור תארים ולהתעשר. ברוח זו המכללה רושמת סטודנטים מרחבי העולם וגם סטודנטים ישראליים. החזון שלה להשתתף עם עמיתים בעולם בפיתוח תחום ה Coaching Psychology  ולתרום לתחומי הפסיכותרפיה והאימון הח"מ עוסק בתחומים אלה שנים רבות והוא כיום סגן הנשיא בחברה הבינ"ל ל  Coaching Psychology  יו"ר האיגוד הישראלי ל  Coaching Psychology ובעברו יו"ר האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה. (אגב לשכת המאמנים הזמינה לאחרונה את פרופ אנתוני גרנט מאוניברסיטת סידני מייסד תוכנית הלימודים האקדמית הראשונה ב Coaching Psychology  לכנס שייערך לכבודו. אני ממליץ לטלי ללכת לכנס וללמוד קצת על תחום מרתק זה).

בניגוד לטענת הכתבת המכללה אינה צריכה אישור של המל"ג כיון שהמל"ג מאשר או לא רק תוכניות במכללות ואוניברסיטאות ישראליות. לגבי הטענה שאמרתי שאני מלמד את התחום לתואר שני מעולם לא אמרתי זאת ויש כאן בלבול או טעות של הכתבת. נהפוך הוא תחום אקדמי זה שהוא חדש יחסית בעולם, (כ 14 שנה ) אומנם מתפתח במהירות בעולם ( בשנה שעברה התקיימו 3 כנסים אקדמיים בינ"ל בתחום (במלבורן, סן דייגו ולונדון) עדיין אינו מוכר ללימודים אקדמיים בארץ . בישראל מתקיימים רק לימודי תעודה באוניברסיטת ת"א (תוכנית שייסדתי וניהלתי לפני כ 10 שנים)  ותוכנית שאני מנהל כיום באונ' בר אילן כאמור שתי התוכניות הן במסגרת לימודי המשך לאקדמאים ולא לימודי תואר.

הכתבת משווה את תארי הPhD  שנילמדים במכללה לתארים פיקטיביים שמיועדים לסטודנטים ישראלים מאוניברסיטאות במזרח  אירופה בעוד שתארי הדוקטור שאנו מכשירים אליהם לא מיועדים לישראלים בלבד ונעשים בשיתוף עם אוניברסיטאות בריטיות מוכרות בארץ ובעולם ובעלות מוניטין. הסטודנטים מקבלים הנחייה מפרופסורים באנגליה וממני ופאנל הבחינות לתואר מורכב מפרופסורים מהאוניברסיטה וכן מזמינים כנהוג  באוניברסיטאות רציניות פרופסורים אורחים מאוניברסיטאות אחרות תארי ה PhD  שהסטודנטים מקבלים הם תארי PhD "תיקניים" ורגילים של האוניברסיטה כמו אלה הניתנים לסטודנטים שלומדים באנגליה ואינם תארים המיועדים במיוחד לישראלים.

מינוי הפרופסור (ולא תואר כפי שכותבת בטעות טלי. פרופסור הוא מינוי אקדמי ולא תואר) ניתן לי ע"י בי"ס בינ"ל  למינהל עסקים בשוויץ ואני עומד לקבל מינוי נוסף גם מהאוניברסיטה הבריטית שאתה אנו בקשר.  בעוד שהאוניברסיטאות הבריטיות מוכרות בארץ לא בדקנו את ביה"ס למינהל עסקים שמכשיר לדוקטורט במינהל עסקים ופסיכולוגיה יישומית ומיועד יותר ללימודי סטודנטים מחו"ל.

נקודה אחרונה טלי כותבת בזילוזול על הלמידה מרחוק, distance learning  אומנם היו אוניברסיטאות פיקטיביות שהעניקו תאריהם בלמידה מרחוק אך כיום זה אמצעי לימוד ההולך ומתפשט בעולם וגם   אוניברסיטאות עילית כ MIT סטנפורד ברקלי ורבות אחרות מאמצות שיטה זו שמתאימה לחיינו המודרניים הרבה יותר משיטות הלמידה האקדמאיות המסורתיות.

טלי כותבת שאני פסיכולוג קליני שעוסק בפסיכותרפיה וזה משונה בעיניה. לידיעתה פסיכותרפיה הוא העיסוק העיקרי של פסיכולוגים קליניים. ואני יכול להרחיב ולכתוב עוד הרבה הערות על כתבה זו אך הבטחתי לכתוב בקיצור ככל שאפשר".

כל סדרת הדוקטורטים  - כאן:

אין תגובות: