דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 17 ביוני 2017

הדוקטור הישראלי לרפואה סינית דר' לדורון שוהם, ד"ר אציל מניו פורט

ה"דוקטור" הישראלי לרפואה סינית: כשיש טייטל מי צריך תואר. לדורון שוהם אין אף תואר אקדמי, אבל הוא דוקטור בהתכתבות מהאוניברסיטה הפתוחה של סרי לנקה. אחרי ארבע שנים הוא מבטיח להפסיק להשתמש בתואר. ואילו מירה אציל לא נמנעת מהשימוש בתואר, "כי התעודה כבר על הקיר"

27.12.2016 08:40
טלי חרותי-סובר
מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3173707

הידעתם כי  ד"ר דורון שוהם הוא "בוגר בית ספר מדיסין לרפואה סינית ושיאצו, בעל דוקטוראט PH.d ברפואה משלימה, עורך עבודת מחקר בנושא פטריית הקנדידה ודרך טיפולה, מטפל בשיטת האיזון של ד"ר טאן שנחשבת היום לאחת מהשיטות המובילות בעולם בתחום הדיקור הסיני?" . אם לא ידעתם את זה, סביר גם להניח שלא ידעתם גם של"ד"ר" אין אף תואר אקדמי, לא ראשון ולא שני, אבל הוא מציג את עצמו מאז 2012 כבעל תואר אקדמי שלישי, בחסות האוניברסיטה הפתוחה של סרי לנקה. את התואר עשה "ד"ר סין", כמו שהוא קורא לעצמו, בהתכתבות בעזרת האיש שהביא לנו מאות בעלי תארי "דוקטור" נוספים – אריק לשם, הגורו של המטפלים האלטרנטיביים, ואחד האנשים  העומדים בראש תעשיית הדוקטורטים בהתכתבות, שאינם מוכרים בישראל.

שוהם טוען ש"הציעו לו את המסלול הזה", והוא גם קיבל אישור מעורך דין ונוטריון שהתואר מוכר בכל מדינה ריבונית בעולם, ואם ישראל היא מדינה ריבונית – הוא מוכר גם כאן. לדבריו ההצעה כללה שתי אפשרויות: מסלול בארצות הברית ומסלול בסרי לנקה. למה בחר דווקא בשני? כי הוא היה יותר זול.

אז איך נראה מסלול שכזה? שוהם נדרש לעשות עבודה בתחום אותו הוא חוקר בעצמו – פטריית הקנדידה. מי היה המנחה שלו? אריק לשם. האם הוא מומחה לקנדידה? ברור שלא. לשם, שלא מעט "דוקטורים" טוענים כי היה  ה"מנחה" שלהם הוא בעצם, כך טוען שוהם, המתווך מול המוסד האקדמי בסרי לנקה. שוהם מספר כי כתב את העבודה בעצמו, ללא כל פיקוח או הנחיה, ואחותו תרגמה אותה לאנגלית. "האנשים בסרי לנקה היו אמורים לקרוא אותה", אמר , "ולהחליט האם הם נותנים את התואר או לא". מי הם האנשים האלה? שוהם לא יודע. האם נסע לסרי לנקה אי פעם, האם הגן על ה"תזה" שלו? לגמרי לא. האם קיבל את התעודה הנכספת ולכן הוא מציג את עצמו כדוקטור בישראל? ודאי.

שוהם הבטיח לבדוק אם התהליך שעבר, שאינו מוכר בישראל בשום צורה. תגובתו לאחר הבדיקה ראויה להערכה: "תודה על ההארה בנושא התעודה. לא ידעתי ולא הבנתי זאת על פי הנתונים שנמסרו לי. אדאג לא להשתמש בתעודה זו כתואר, ואדאג להוריד את המילה ד"ר מאתר האינטרנט".

ד"ר אציל מניו פורט

בניגוד לשוהם, שכאמור אין לו כל תואר אקדמי מוכר, מירה אציל היא פסיכולוגית רשומה בעלת תואר שני קליני. מאז שנות ה-90 צמוד לשמה גם התואר ד"ר. אציל, כמו לא מעט פסיכולוגים ישראלים, קיבלה אותו מאוניברסיטת ניו פורט, אחותה של לטביה, בתהליך מיוחד: עבודת הדוקטורט נכתבה בעברית (על אף שהמוסד אמריקאי) והונחתה על ידי ישראלי שהוא איש מקצוע, אך אינו איש אקדמיה. לדברי אציל, היא מודעת ל"חוסר הנעימות הכרוכה בעובדה שהתואר אינו מוכר על ידי משרד החינוך", אך לדבריה הוא חוקי, ואינו קשור לעבודה שהיא עושה בהתאם לשני תאריה הראשונים, המוכרים. למה היא בכל זאת משתמשת בתואר ד"ר? כי הוא שם כבר 30 שנה. "התעודה נמצאת אצלי על הקיר", היא אומרת. "כל אחד יכול לראות מאיפה התואר".

על הכיר תלוי ד"ר לפילוסופיה.
היא כותבת על עצמה: ד"ר אדרי ליאת היא מדענית, בעלת Ph.D בביולוגיה רפואית עם פטנטים בחקר הסרטן המטפלת במגוון שיטות. איך ניתן לדעת שהיא מדענית?
"ד"ר ליאת אדרי 16:01 11.06.2017

אין תגובות: