דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 17 ביוני 2017

מיכאל בר זוהר, פרופסור או דוקטור?

תעלומת הפרופסורה של מיכאל בר זוהר. האם מיכאל בר זוהר יכול להיקרא פרופסור? ככה מוכרים לכם עבודות אקדמיות היום, הדוקטור ליעוץ זוגי, וזו שמצילה אתכם מוועדות רפואיות. בסוף - כל הסדרה עד היום

29.10.2016 09:37
טלי חרותי-סובר
מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3105971

מיכאל בר זוהר הוא היסטוריון, ביוגרף, סופר מוכר ובעבר גם איש פוליטי. לאחר מותו של שמעון פרס ניתן היה לשמוע אותו לא מעט בכלי התקשורת. לבר זוהר תואר דוקטור יוקרתי מהסורבון בפריז, אך הוא מוצג כבר שנים כ"פרופסור". שיחה ארוכה אתו מעלה כי בשנת 1993 לימד באוניברסיטת אמורי בארצות הברית כמרצה אורח, ושם הפך מדוקטור לפרופסור. לדבריו גם ערך שם מחקר, לא עבור האוניברסיטה "אבל המוסד היה גאה במחקר, וגם עזר לגייס כסף עבורו". המחקר העצמאי הזה הסתיים, לדבריו, בספר שיצא בשנת 2000, אך כבר למעלה מ-15 שנה, פחות או יותר, בר זוהר אינו חלק מאותה אוניברסיטה, אינו מלמד שם ואינו חוקר. יצוין כי על פי כללי המל"ג המושג "פרופסור אורח","נלווה" או "עמית מחקר" במוסד אקדמי בחו"ל, אינו חלק מן המסלול האקדמי הסטנדרטי אלא תואר זמני שניתן למי שמש כמורה באותו מוסד. יוצא מכך שה"פרופסורה" פגה עם תום מועד ההעסקה. על פי הכלל הזה בר זוהר אינו פרופסור כבר שנים רבות מאוד.

כשהוא נשאל למה הוא מתעקש להמשיך לקרוא לעצמו כך הוא מסביר כי שאל אדם בכיר באוניברסיטה האם המינוי שלו פג, ונאמר לו שבכתב המינוי שלו לא צוין תוקף. לפני מספר שנים פנה העיתונאי אביב הורוביץ לאותה אוניברסיטה, ושאל האם הוא אכן פרופסור מטעמה. התשובה, כפי שאפשר לקרוא כאן, הייתה שלילית.

הדוקטורית והדוקטורית

ד"ר אורית ארבל היא בעלת מכון ארבל ויועצת זוגית. הרשת מלאה באיזכורים ובמודעות שלה. משיחה אתה עולה שהדוקטורט שלה הוא מ"אוניברסיטה בקליפורניה". ארבל גם אומרת את השם, ואף מאייתת אותו, אבל אני מתקשה למצוא סימן ברשת. לדבריה היא חיה בקליפורניה 10 שנים, ונושא הדוקטורט שלה הוא פילוסופיה של תרבויות עתיקות. מה לזה ולטיפול זוגי? בתואר השני שלה- באותה אוניברסיטה– היא למדה יעוץ. האם התארים האלה מוכרים בארץ? היא לא יודעת, וכיוון שאין שם של אוניברסיטה, אפילו אי אפשר לבדוק. שאלתי אותה אם תוכל להעביר לי את התעודות, כדי לשאול את הגף לתארים זרים במשרד החינוך. אעדכן אם קיבלתי. בינתיים לא. אגב, תחום הייעוץ הזוגי פרוץ לחלוטין בישראל, ואולי הגיע הזמן להסדיר גם אותו.

ד"ר שוש נבון בת ה-84 הופיעה לאחרונה בכתבה המצוינת הזו על הסיינטולוגיה. בסרטון יוטיוב היא מספרת בקולה כיצד השתתפה בוועדות רפואיות והצילה בין 8-9 אנשים מציפורני הפסיכיאטריה הקונבנציונלית. בתגובה ששלח יחצ"נה לאותה כתבה אמר שהיא יכולה לייצג בפני ועדות רפואיות "בהיותה ד"ר".

הגברת נבון היא נטורופטית, לא רופאה, לא פסיכולוגית ובוודאי לא פסיכיאטרית. בשיחה אתה היא מספרת שקיבלה תואר ראשון, שני ושלישי בתוך שנתיים וחצי באנגליה, במרכז בו קיים גם בית חולים אלטרנטיבי. "ד"ר שוש קיבלה את התואר העיקרי שלה במרכז צ'רצ'יל בלונדון", כותב  לי היחצ"ן שלה. "תאריה של ד"ר שוש אינם מוכרים בישראל, ואינם חייבים להיות מוכרים בשל העובדה כי מדובר בענף חופשי". האם היא השתתפה בוועדות רפואיות? "היא לא השתתפה בוועדות רפואיות", טוען היחצ"ן, בניגוד למה שהיא עצמה אומרת, ומוסיף "יש לציין כי ד"ר שוש נבון ריפאה עשרות אנשים ממחלות קשות עד ממאירות". אגב, על אף גילה המתקדם מדובר באישה פעילה. יש לה קליניקה בחיפה, והיא מקבלת מטופלים.


היחצ"ן של החברה שמוכרת עבודות אקדמיות

לאחרונה הופיעה מודעה ממומנת בחסות היחצ"ן ברק רום באתר NRG. המודעה, שמנוסחת בסגנון כתבה לכל דבר, בסגנון עדות התוכן השיווקי השולט היום, מספרת על פועלה של חברת סמינרקל, שעוזרת לסטודנטים בהגשת עבודות אקדמיות איכותיות יותר. כניסה לאתר החברה מעלה שהיא לא סתם עוזרת, היא מוכרת. היחצ"ן מייחצן חברה בעייתית בלשון המעטה, ואילו הפלטפורמה מפרסמת אותה מבלי לבדוק מה היא מוכרת באמת. פניה לברק רום, היחצ"ן שמבטיח תוצאות, העלתה תשובה מפתיעה: "אין לי מושג", ענה האיש כמה פעמים "לא מכיר את הלקוחות". פניה ל-NRG העלתה בדיקה קצת יותר מעמיקה, והודעה חד משמעית: "הכתבה הוסרה מהאתר".

חבל אגב, שברהנו טגניה מכיר את הנושא קצת פחות. בשיחה הזו אפשר לשמוע אותו מאוד משועשע כשהוא מראיין אדם שכותב את העבודות האלה. לא רק שהוא לא מגנה את התופעה, הוא מקדם אותה, ונהנה מכל רגע.

אין תגובות: