דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 17 ביוני 2017

אריאן לב בתת מודע

ה"מומחית" אריאן לב תטפל לכם בתת מודע
באתר של אריאן לב, מומחית לתת מודע, בולטת המלצתה של מיטל דוהן. ההשכלה, וכן ההכשרה שלה - קצת פחות. בתשובה לשאלות, היא מסבירה ברצינות מוחלטת שכהתחילה לטפל, לפני 18 שנה, "כמעט לא היה טיפול בתת מודע בישראל, רק על ידי אסטרולוגים ופרא-פסיכולוגים"

13.06.2017 13:02
טלי חרותי-סובר
מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.4145607

אריאן לב- היא אינה פסיכולוגית או מטפלת אחרת בעלת הכשרה, אפילו לא הצטרפה לאחד הקורסים הרבים בפסיכותרפיה במכון לא מפוקח, אותם יכול כל אדם ללמוד, וגם לא טרחה על לימודי תעודה הוליסטים.

יאמר מיד כי בישראל 2017  זכותו של כל אדם למכור את מרכולתו בכיכר העיר, גם אם היא נשמעת לא מתקבלת על הדעת או אף ביזארית. עם זאת אסור לו להתחזות, וגם עדיף שלא להשתמש בטרמינולוגיה מבלבלת. הבעיה בישראל, גם היום, היא שיכול כל אדם לקום בבוקר ולהכריז על עצמו "מטפל".

דו"ח מבקר המדינה בנושא טיפולים אלטרנטיביים למיניהם, משנת 1995 (עמ' 4) מציין  כך: "אי-הסדרת התחום יוצרת סכנה של הטעיית הציבור, בעיקר הטעיית מטופלים במסגרות פרטיות, בשל יצירת הרושם שהמטפלים בתחום הרפואה המשלימה הם בעלי תעודה מוכרת. בפועל, יכול כל אדם לעסוק באין מפריע ברפואה משלימה לאחר לימודים בקורס, ואפילו אם לא למד כלל. לפיכך מי שפונה לטיפול בשיטות הרפואה המשלימה עלול להינזק בשל כך, אם באופן ישיר ואם מחמת אבחון לא נכון, הפסקת הטיפול הקונבנציונלי או אי-פנייה לטיפול כזה".

אחרי שאמרנו את כל זה, הכירו את  אריאן לב, מייסדת בית אריאן לב, לדבריה, מומחית לתת מודע. באתר האינטרנט שלה היא כותבת שערכה מחקר ארוך בנושא. לפחות לקוחה אחת שלה סיפרה שאמרה לה כי בדקה את הנושא עם רופאים ומומחים ממכון ויצמן ואחרים. גם השיחה הארוכה והנעימה  שלי איתה מתחילה ב"מחקר". מאוחר יותר מתברר שאין הרבה קשר למילה "מחקר".  

ללב יש לדבריה תואר ראשון במזרח תיכון מאוניברסיטת חיפה, ועל אף העובדה שהיא מציגה את עצמה כמומחית לתת מודע, היא אינה פסיכולוגית או מטפלת אחרת בעלת הכשרה, ואפילו לא הצטרפה לאחד הקורסים הרבים בפסיכותרפיה במכון לא מפוקח, אותם יכול כל אדם ללמוד. היא גם לא טרחה על לימודי תעודה הוליסטים במקומות כמו רידמן או מכללה משלימה אחרת. ודאי שהיא אינה חוקרת בשום מקום, ואף אחד אינו חוקר איתה.

אריאן לב

את דרכה המקצועית החלה, לדבריה, בגיל 27, כמתקשרת. אחר כך "מתוך סקרנות ועניין בתת מודע" החלה "לחקור באופן עצמאי בעזרת קריאת ספרים, למשל של רבי נחמן והקבלה".

לב אומרת ברצינות מוחלטת שכשהיא התחילה, לפני 18 שנה, "כמעט לא היה טיפול בתת מודע בישראל, רק על ידי אסטרולוגים ופרא-פסיכולוגים". היום, היא מתלוננת, "השוק פרוץ וכל אחד אומר שהוא  מטפל". היא, לעומת זאת, שונה. לדבריה היא "רואה את התמונה הפנימית של כל אדם". היא גובה 350 שקל עבור שעת טיפול אבל כבר לא מקבלת מטופלים באופן אישי; יש לה מטפלים שהכשירה ב"שיטה שלה". את זמנה היא מעבירה בכתיבה למשל (יש לה ספר בהוצאה עצמית שנקרא "האמת") היא מכשירה מטפלים ועל פי האתר גם פונה ל"חברות וארגונים שרוצים לצמוח".

אריאן לב מגלה סימפטיה גדולה לאנשים כמוני, שמתעקשים להבין קצת יותר לעומק מהכין רוכשים ידע ומציעים טיפול, ומסבירה בסבלנות  ש"כל אדם בא עם מתנה לעולם", וזו המתנה שלה. כשאני שואלת האם תלך לניתוח אצל אדם ש"קיבל מתנה" היא אומרת שהיא לא מטפלת פיזית, רק נפשית.

האתר של אריאן לב מלא בתודות, עם שם ותמונה. כך למשל כותבת לה השחקנית מיטל דוהן: "בזכותך הצלחתי למצוא את כשרונותי, לפרוץ לחו"ל ולזכות בתפקידים שעד אז היו בגדר חלום. תודה על הכל. לא אשכח אותך לעולם". שרית בירן, אשת יחסי הציבור, כותבת  לה כי הטיפולים היו מאוד משמעותיים עבורה, ופתחו אותה לעולמות חדשים בתחום העסקים.

ה"מומחית" אריאן לב מצוטטת כמי שאומרת ש"כל אחד מאיתנו הוא יהלום נדיר". היא כנראה צודקת.

4. אני תומך במומחית. כל כך ברור שזה קשקוש שאם מישהי הולכת אליה, מגיע לה.
היא לא שונה מהדתות הממוסדות והמאורגנות שסוחפות מיליארדי מאמינים שוטים. אולי נכון יותר לראות בפעילותה של המומחית מעין פרודיה חתרנית על הטימטום האנושי. מאחל לה המשך הצלחה בהגחכת הטיפשות באשר היא, גם אם כפי שאני חושד, היא אינה מתכוונת לכך והיא עצמה אקזמפלר נאה של אותו טימטום.
א 20:10 13.06.2017  

3.כל אחד יכול להכריז על עצמו "מתקשר", "אסטרולוג", או "קורא בקלפים"
אין חוק נגד זה ומסתבר שזו פרנסה לא רעה. יש אומללים רבים שנזקקים ליעוצי אותם מעמידי פנים (בין 350 ל-500 שקלים לשעת יעוץ, לרוב בשחור ובלי קבלה) שחוץ מתאוות ממון אין בהם דבר...
מאיר, חיפה 17:34 13.06.2017 

2. נו, גם ביבי הוא מומחה לתת מודע למרות שלא לקח קורס אחד בנושא.
לא מפריע לו להכנס לנו לנשמה 14:17 13.06.2017 

1. למה לא?
הרי בישראל מותר הכל! ממש הכל!! ממש יופי של מדינה!
ירון 13:45 13.06.2017

אין תגובות: