דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 17 ביוני 2017

אוניברסיטת ניקוסיה הדוקטורט, יובל דרור, עקיבא פרדקין

כמה שווה הדוקטורט שלכם מאוניברסיטת ניקוסיה, ובשם מי מדבר ד"ר יובל דרור?. 18,000 דולר עבור דוקטורט בהתכתבות שלא דורש מכם כמעט דבר. וגם: מחקר משמח על שקיות, והאינטרסים הנסתרים של יובל דרור

03.12.2016 13:50
טלי חרותי-סובר
מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3140838

לאחרונה קיבלו לא מעט אנשים הצעה מפתה: 18 אלף דולר עבור תואר דוקטור מאוניברסיטת ניקוסיה: "לאחר חבלי לידה התחילו הישראלים הראשונים ללמוד לדוקטורט באוניברסיטת ניקוסיה (הגדולה בקפריסין)", נכתב במייל שנשלח ממשרדו של מיודענו עקיבא פרדקין, שהחקירה בנושא תעשיית התארים הפיקטיביים שהוא מככב בה, עדיין לא הסתיימה.
"האוניברסיטה מוכרת על ידי  משרד החינוך ,טיסה לקפריסין עולה היום כ-100 דולר (מדובר על לימוד מרחוק עם נסיעה אחת להגנה על עבודת הדוקטורט באוניברסיטה)", כך נכתב במייל. "כדי להתקבל צריך תואר שני (לא חייבים תזה) והצעת מחקר קצרה". בקובץ מפורטים כל תארי הדוקטור האפשריים בהתכתבות מקפריסין: חינוך, עבודה סוציאלית, מנהל עסקים, משפטים, הנדסה ועוד. לא נכתב מי המנחה בעבודה אך נכתב כי עבור הצעת המחקר הראשונית, "תקבלו מאיתנו את כל העזרה".

18 אלף דולר הם לא הסכום הכי גדול ששמענו עליו עבור תואר דוקטור בהתכתבות. כמעט זיל הזול. גם העובדה שלא צריך תואר שני עם תזה מאוד מקלה (נקרא לזה ככה) על ה"דוקטורנטים". מהמייל עולה כי גם אין צורך באף קורס. עבודה ודי. על תעשיית העבודות המפוברקות נכתב כבר הרבה, והיא פורחת בעיקר במקומות מהסוג המתכתב כפי שניתן לשמוע כאן.

 בנקודה זו יש לשים לב לנושא חשוב אחד: העובדה שהאוניברסיטה מוכרת בישראל כלל לא אומרת שהתארים יוכרו. האוניברסיטה מוכרת כי היא מוכרת בקפריסין, אבל כדי שהתארים יוכרו כאן לצרכי קידום או שכר, יידרש כל דוקטור חדש להביא את העבודה שהכין לפני ועדת מומחים של הגף לתארים זרים במשרד החינוך, והיא זו שתחליט אם מדובר בדוקטורט ראוי. יתרה מכך: על פי הוראות הגף, תוכניות לימוד המיועדות לישראלים באוניברסיטה זרה לא יכולות לקבל הכרה בשום פנים ואופן. מי שרוצה לעשות דוקטורט, יתכבד ויעשה את אותו תהליך הנדרש מכל אדם אחר, מבלי "כל העזרה" בעברית, ממתווך ישראלי. זהירות.

אין תגובות: