דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 5 באוגוסט 2017

חלי ממן היא אפילו לא תזונאית

כנסת ישראל משחה את חלי ממן לכוהנת (והיא אפילו לא תזונאית). חלי ממן מחזיקה 400 קבוצות דיאטה בלי להיות דיאטנית. אז למה לכנסת חשוב להיוועץ דווקא בה?

30.07.2017 11:26
טלי חרותי-סובר
מקור: https://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.4301015

לזכותה של חלי ממן, האישה שזכתה לשלט "כוהנת בריאות ואורח חיים בריא" בדיון השדולה לאורח חיים בריא בכנסת, ייאמר שהיא לא מתחמקת משאלות קשות. האישה העומדת מאחורי "שיטת חלי ממן להרזייה" יכולה הייתה לשתוק, לשלוח יח"צן, או כמו רבים מן הקולגות שלה, בעלי שיטות שונות ומשונות, לטרוק לי את הטלפון בפרצוף. חלי ממן הולכת בשיטה אחרת – היא עונה ברהיטות על כל שאלה, ולא מתנצלת.
חלי ממן
חלי ממן

חלי ממן. לא מתחמקת משאלות קשותרן מלמד
לדבריה, לא היא זו שכתבה או נתנה הוראה לטקסט על השלט, ובכלל, היא לא שמה לב אליו, ואפילו הזיזה אותו הצידה ברגע מסוים כיוון שהפריע. בתמונות השונות הוא נראה עומד יפה מאוד לפניה, ונשאלת השאלה אם היה כתוב עליו "עורכת דין חלי ממן" או "מנהלת בית ספר" או אולי "מדענית טילים" – עדיין היה נותר במקומו.

לחלי ממן יש סיבה לחבב - וזו היא דעתי הפרטית - את התואר "כוהנת". לא מעט נשים (בעיקר נשים) אכן נשבעות בשמה. לדבריה היא "שמנה משוקמת" כבר 22 שנה, והיא מקיימת 400 "קבוצות העצמה" כי "כל אחד צריך שמישהו יאמין בו". שיחה עם חובבות השיטה מעלה כי יש גם ליווי, אבל העיקר הוא התפריטים שהיא מספקת (1,200 קלוריות או 1,500 קלוריות), כי עם כל הכבוד להעצמה - את משלמת כסף כדי להוריד במשקל.

ממן מודה מיד שאין לה הכשרה רשמית. היא לא תזונאית, לא מאמנת תזונה, אין לה אף תואר אקדמי, וגם לא סוג אחר של הכשרה. לדבריה למדה קורסים לעצמה ב"כל מיני מכללות", אבל היא לא נוקבת בשמות כי זה באמת לא חשוב. האמת? התרשמתי. בעולם בו כולם "דוקטורים" או "מומחים" אחרי קורס בתשלום בן חודשיים, מגיעה אישה שטוענת שהיא אוטודידקטית לחלוטין, חפה מתארים.

עכשיו נשאלת השאלה: מהיכן ההכשרה להענקת ליווי תזונתי או פסיכולוגי? לדבריה היא מלווה בעשרות אנשי מקצוע, והם אלה הנותנים את התכנים. העובדה שהשיטה נקראת על שמה כיוון שהיא המציאה אותה פחות חשובה.

כך או כך היא הגיעה לכנסת  בהזמנת ח"כ רחל עזריה מכולנו, כדי להגיד שהמרדף אחרי מוצרי תעשיה שיסומנו כבריאים או פחות, היא לא השיטה. שיעורי תזונה לילדים בבית ספר, יחד עם יותר שיעורי התעמלות והורדת מחירי הלחם הקל – זו הדרך. איך היא יודעת? היא כוהנת, או לא?

גיל גרנות תזונה חלי ממן


2 תגובות:

דויד אמר/ה...

חיים בריאים בארץ.הזייה מספר הזיות.באקלים כזה וסביבה כזו
להחליף בשר לחסה , לעשות הליכות , לעשות כושר . זה מה יגרום לחיים בריאים . הזייה , שקר . אקלים יותר ידידותי ולא תנור . סביסה פחות עויינת . עצבים על סף קריסה . אם תמצאו פתרון לזה , לא תצטרכו דיאטינית , דיאטוליגית , כוהנת מזון ורבנית לחיים בריאים . עד אז , שומן במזון לא יגרום לכם לחייך . תסלחי לי אודטה
גנדי 10:59 03.08.2017 אהבתי את התגובה0 לא אהבתי את התגובה0
הגב לתגובה זו דווח כפוגעני סגור
78
ההוכחה האמיתית לשרלטנותה טמונה בסרטון
למי שבוחרת לוותר על התענוג בצפייה בסרטון של ממן אצל אודטה, אאמלק: שומן הוא אויב הדיאטה. ולמי שתוהה אם הסרטון צולם בשנות ה-80, כנראה שלא. ממן פשוט כנראה האחרונה שלא שמעה את מה שיודעים היום כולם: שהגורם המשמעותי יותר להשמנה ותחלואה הוא כמויות הסוכר האדירות שצורך העולם המערבי, ושהתפריטים דלי השומן (ועל כן העתירים בסוכר) של דיאטות שנות ה-80-90 הם מהגורמים שהשפיעו על נסיקת שיעורי השמנת היתר. לא מכירה את ממן ואת פועלה אבל מהסרטון אפשר להסיק שהיא כנראה תמליץ לכםן על יוגורט תות 0% שומן ולחם קל. בהצלחה.
ניר 16:48 31.07.2017 אהבתי את התגובה0 לא אהבתי את התגובה3
הגב לתגובה זו דווח כפוגעני סגור
@ניר זה שזה היה ב"אדם הורס הכל" לא הופך את זה לנכון
האמת היא שתזונה היא נושא נורא מורכב ואי אפשר לבודד בקלות אשם אחד כמו שומן או סוכר. צריך למתן את שניהם ובעיקר לגוון. צריך גם לזכור שבארץ הרגלי הצריכה מאוד שונים מאשר בחו"ל, וכאן נוטים לצרוך יותר שומן ופחות סוכר מאשר באירופה או בארה"ב.
מישהו שמן 17:14 01.08.2017 אהבתי את התגובה0 לא אהבתי את התגובה0
הגב לתגובה זו דווח כפוגעני סגור
@ניר לו נושא ההשמנה היה כה פשוט כפי שאתה מתאר ..
למרבה הצער השמנת יתר אינה תוצאה של זלילת ממתקים, לא רק. המטאבוליזם הוא מנגנון הרבה יותר מסובך משאתה מתאר לעצמך. שלושה הורמונים ידועים כיום כמשפיעים על השמנת היתר, קרי עליית מאסת הרקמות השומניות בגוף, ההורמון אינסולין המופרש מהלבלב כאשר רמת הסוכר בדם עולה, הלפטין שנוצר בתאי השומן ומשפיע על תחושת השובע בהיפותאלאמוס, והאדיפופונקטין המופרש גם הוא מתאי השומן וקשור לתהליך יצור האנרגיה במיטוכונדריה, וככל שכמותם רבה יותר שעורו בדם נמוך יותר. בקיצור, גם מזון עתיר שומן וגם מזון עתיר פחמימות תורמים להשמנה. מדוע האחד חייב לבוא על חשבון האחר? ובכלל, מוטב להמעיט בזלילה ולחפש סיפוק בעיסוקים בריאים יותר.
אור 23:33 31.07.2017 אהבתי את התגובה0 לא אהבתי את התגובה0
הגב לתגובה זו דווח כפוגעני סגור
77
לחרותי קשה עם מורכבות העולם וההתנהלות בו, לכן היא מחפשת קריטריונים אדמיניסטרטיביים ברורים כמו כן אקדמיה/לא אקדמיה כדי לשפוט תופעות שהיא פוגשת
שי 13:36 31.07.2017 אהבתי את התגובה0 לא אהבתי את התגובה3
76
סוקרטס שהתחיל את כל מוסד האקדמיה לא היה אקדמאי ופשוט ביטא באופן פשוט בשוק של אתונה את נסיון החיים שלו
אסף 13:28 31.07.2017

אנונימי אמר/ה...

אם אתם מחפשים מאמן כושר אישי שבאמת יעזור לכם להגיע לתוצאות ועל מנת שתוכלו ביום חתונתכם לבחור צלם לאירוע ולהיראות טוב. תעשו את מה שצריך לעשות!