דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שלישי, 2 במאי 2017

ה"דוקטוריות" המיתממות לפסיכולוגיה עוד ועוד בוגרות של התוכנית לפסיכולוגיה ישומית בהתכתבות, שאינה מוכרת בישראל, מתגלות אט אט. כולן מציגות את עצמן כבעלות תואר דוקטור בפסיכולוגיה, לעתים קלינית. אל תתבלבלו - הן לא פסיכולוגיות.

ה"דוקטוריות" המיתממות לפסיכולוגיה עוד ועוד בוגרות של התוכנית לפסיכולוגיה ישומית בהתכתבות, שאינה מוכרת בישראל, מתגלות אט אט. כולן מציגות את עצמן כבעלות תואר דוקטור בפסיכולוגיה, לעתים קלינית. אל תתבלבלו - הן לא פסיכולוגיות.

מקור: http://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.3209705
05.01.2017 11:00 טלי חרותי-סובר

הד"ר לפסיכולוגיה קלינית איבון טייטל  מוצגת  כבוגרת הראשונה של תוכנית הדוקטורט  של מוסד בשם PSP בקליפורניה. התוכנית, בראשה עומד ישראלי בשם ד"ר חיים ויינברג,  מעניקה תארי דוקטור בהתכתבות, בפסיכולוגיה יישומית, ועולה, תחזיקו חזק, 40 אלף דולר למשתתף. כבר כתבתי על התוכנית הזו יותר מפעם אחת.
בחזרה לאיבון טייטל. היא אמנם  עובדת סוציאלית, אבל האתר שלה נפתח במילים "ד"ר איבון טייטל, פסיכולוגיה קלינית". המושג "קלינית" אמנם נמחק אחרי שיחתנו, אך היא נמנעת מלציין כי תואר הדוקטור שלה, או המוסד דרכו קיבלה את התואר, אינם מוכרים בישראל. כששואלים אותה ישירות, היא עונה שכתוב שהוא מקליפורניה (זה נכון, אבל לא כתוב שהוא לא מוכר בארץ), ושהעובדה שכתוב פסיכולוגיה קלינית, לא הופכת אותה לפסיכולוגית קלינית. מה צריך להבין הקורא התמים? לא ברור.
טייטל מספרת שעבדה קשה מאוד במשך חמש שנים, ולמדה דרך הרשת 18 קורסים, אך כף רגלה לא דרכה מעולם בקליפורניה. את ההנחיה קיבלה מפרופ' בגמלאות ציפי שכטמן. שיחה עם שכטמן מעלה כי היא אינה פסיכולוגית, אלא פרופסור לחינוך מתמחה בייעוץ חינוכי ויעוץ למבוגרים. היא לימדה וחקרה באוניברסיטת חיפה, אבל שוב - אינה פסיכולוגית ומעולם לא הייתה.
לאחר שיחתנו כותבת לי טייטל ששאלה את ראש התוכנית איך עליה להציג את עצמה. זה אמר כי למיטב הבנתו די לכתוב בדיוק את מה שכתבה. יפה שטייטל שאלה את מי שמשווק את התוכנית היקרה הזו, אך לא את משרד הבריאות. לדבריה, אין סיבה לבוא אליה בטענות. "השיח צריך להתנהל מול ההנהלה ובית הספר", היא כותבת ומסירה אחריות. מדוקטור לפסיכולוגיה יישומית אפשר היה לצפות ליותר.
בוגרת נוספת היא "ד"ר" מיכאלה מעוז ממודיעין, בעלת "מרכז טיפולי מעוז". שיחה עם מעוז מעלה כי היא בעלת תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, וגם, כמובן, תואר דוקטור בפסיכולוגיה קלינית, לא פחות. גם היא, לא טורחת לספר באתר שלה שהתואר אינו מוכר בישראל, ושהיא אינה פסיכולוגית קלינית , כפי שיכול הקורא התמים לחשוב. מובן שהיא, כמו גם טייטל, לא מופיעה בספר הפסיכולוגים הישראלי. גם לדבריה די בכך שהיא כותבת שהתואר מוכר בקליפורניה.
העובדה שמעוז התקבלה לתוכנית עומדת בסתירה לטענתו של ויינברג, שאומר כי לתואר הזה מתקבלים רק אנשים שיש בידם תואר שני טיפולי, שכן לגברת מעוז אין אחד כזה. היא בכלל מטפלת בשיטת אלבאום, שאינה אקדמית, אבל זה לא מנע ממנה להתקבל לתוכנית.  גם פניה אליה שינתה את דף הבית . עכשיו כתוב שם: ד"ר בפסיכולוגיה קלינית (Professional School of Psychology - CA, USA - בה התואר מוכר). מובן שלא מצוין שאין גורם המכיר בתואר הזה בישראל.
טיפול פסיכולוגי
שיחה עם פרופ' שכטמן מעלה כי יש לה שיקולים משלה ללמש בתוכנית הזו, אך היא לא מעוניינת לפרט. שכטמן מספרת שמעולם לא הייתה בקליפורניה ואפילו לא יודעת אם בית ספר כזה קיים פיזית. "כל חיי עסקתי במחקר בקבוצות" היא מספרת. "אני מלמדת בתוכנית הזו חצי קורס בנושא מחקר בקבוצות, נושאת תואר באגודת הפסיכולוגים האמריקאית כחוקרת, אבל לא חברה באגודת הפסיכולוגים הישראלית, כי לא עוסקים בה בקבוצות. איבון טייטל היא היחידה שהנחתי בדוקטורט, ולעוד לסטודנטית אחת נתתי סיוע".
תגובת איבון טייטל:   אני בעלת תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית מאונ' ת"א, פסיכותרפיה באוניברסיטת ירושלים, הנחיית קבוצות במשך שנתיים באונ' תל אביב, מוסמכת לטיפול זוגי ומשפחתי מטעם האגודה הישראלית לטיפול משפחתי, מדירכה עובדים. עבדתי בבית חולים פסיכאטרי ובמרפאה לבריאות הנפש 6 שנים, לימדתי באקדמיה, הוצאתי מאמרים קליניים והוצאתי ספר. מעולם לא הצגתי את עצמי כפסיכולוגית קלינית ותיקנתי אחרים כשקראו לי כך. אני מטפלת קלינית ללא קשר לתואר דוקטור".
תגובת ראש התוכנית ד"ר חיים ויינברג: "בהתאם לייעוץ שקיבלנו אני מציע לבוגרים ולבוגרות לכתוב ראשית את התואר המקצועי שבהתאם לרשיון שלו הם עוסקים בטיפול (למשל, עובדת סוציאלית)  ובהמשך להוסיף PsyD מטעם בית הספר המקצועי לפסיכולוגיה בסקרמנטו, קליפורניה.
"לפרופ' שכטמן תואר דוקטורט בייעוץ. היא עמדה בראש החוג לייעוץ והתפתחות האדם בפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה והנחתה שם סטודנטים רבים בעבודת ה-MA שלהם על טיפול קבוצתי. היא חיברה למעלה מ-100 מאמרים בכתבי עת מובילים בעולם, רובם בפסיכולוגיה, ופרקים בספרים שונים. היא חברה באגודה הפסיכולוגית האמריקנית (APA), באגודה האמריקנית לפסיכותרפיה קבוצתית (AGPA) וזכתה בשני פרסים יוקרתיים על תרומתה למחקר.העובדה שפרופ' שכטמן אינה פסיכולוגית אינה פוסלת אותה מללמד שיטות מחקר או להנחות עבודות דוקטורט. מקובל בכל מוסד אקדמי שבוועדת הדוקטורט חברים גם קוראים ממקצועות אחרים, ובוודאי יועצים מתודולוגיים".
נ.ב. והנה עיצה מועילה : זהו מאגר הפסיכולוגים של משרד הבריאות.https://www.old.health.gov.il/oskimbbriut/Psiholog/index.asp הוא ידידותי  מאוד לשימוש. אל תהססו להשתמש בו לפני שאתם בוחרים את זה שיטפל בכם. מי שלא מופיע שם, אינו פסיכולוג מורשה


תגובה 1:

שלומית אמר/ה...

ד"ר טייטל איבון סייע לימאוד אז טלי חרותי סובר אבקש ממך לא לנבל את הפה.
קליניקה לטיפול אישי, זוגי, קבוצתי והדרכה למטפלים.
דוקטורט בפסיכולוגיה (Psy D) מטעם PSP בקליפורניה,
פסיכותרפיסטית, מטפלת אישית זוגית מוסמכת ומדריכה למטפלים, מנחת קבוצות, מוסמכת בגישות IMAGO ו- EMDR.