דוקטורט עם גברת טלי חרותי-סובר... אתם מוזמנים להגיב כאן למטה! בעד ונגד?! וכמובן מומלץ לטוב ולרע עם ראיות! וכאן לא ימחקו לכם את התגובות ! ! !

יום שבת, 29 ביולי 2017

דוקטור רעות בר לב זהירות!

זהירות! "דוקטור" רעות
ה"דוקטור לפסיכולוגיה והתנהגויות אכילה" מסתבכת לא מעט בניסיון להסביר מהיכן תאריה. ובצדק

25.06.2017 12:37
טלי חרותי-סובר
מקור: https://www.haaretz.co.il/blogs/taliherutisover/1.4179178
רעות בר לב

השיחה עם "ד"ר רעות בר לב גרמה אפילו לי, סוסת קרבות ותיקה בתחום ה"דוקטורים", לשמוט את הלסת. מדובר באישה שמזדהה בכל מקום כ"ד"ר רעות". ככה עונים במענה הקולי שלה ("תרצי להשאיר הודעה לד"ר רעות?") כך נכתב במענה האוטומטי ("פנייתך התקבלה. אחזור אליך ב 24 השעות הקרובות לשיחת ייעוץ ללא עלות בנוגע לדיאטה בריאה וטיפול טבעי. בברכה, ד"ר רעות") ככה היא מזדהה כשהיא מתקשרת אלי, אחרי שהשארתי לה הודעה ("טלי היי, בוקר טוב מדברת ד"ר רעות").

בתחילת השיחה הטלפונית - היו שלוש כאלה - הא מפרטת קורות חיים מרשימים: תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני בפרמקולוגיה, גם הוא מאוניברסיטת תל אביב, דוקטורט בהפרעות אכילה ב"תוכנית משותפת לאוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת סינגפור". וואו.

עם התגלגלות השיחה מתברר שאף אחת מההצהרות אינה עולה בקנה אחד עם המציאות. בר לב מסבירה שלא סיימה תואר בפסיכולוגיה בגלל עבודה אחת, אבל אז היא מתקשה לענות בחיוב לשאלה האם התקבלה אי פעם לתואר בפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. אם אין תואר ראשון – איך יכול להיות תואר שני בפרמקולוגיה?  בעצם אין כזה. כשאני שואלת אותה אם הייתה דוקטורנטית של אוניברסיטת תל אביב היא עונה מיד, "כן, אבל התעודה לא ממנה". באיזו פקולטה? אני שואלת, והיא עונה בנונשלנטיות, "פסיכולוגיה".

אם אפנה לאוניברסיטת תל אביב יגידו לי שאת היית דוקטורנטית שלהם?

היא נסוגה: "התוכנית כבר לא עובדת כי היא הייתה בעצם דרך סמינר הקיבוצים"

שיחה לסמינר הקיבוצים מעלה שלא דובים ולא סינגפור. שם לא מכירים כל תואר כזה, או "תוכנית משולבת", ומעולם לא הכירו.

על אף השיחות הארוכות לא הצלחתי לברר דרך מי למדה "דוקטור" רעות, ומתי. זה כנראה כן היה מאוד יקר – שלוש שנים, כשכל שנה עלתה לה כמעט 30 אלף שקל. למי שילמה? היא לא זוכרת. מי היו המנחים שלה? איך הגיעה לתואר בהתכתבות עם סינגפור? גם על השאלות האלה נותרתי ללא תשובה.


הנושא הזה סיקרן אותי במיוחד, היות שנתקלתי במאות אנשים שלמדו ב"קליפורניה", בקוסטה ריקה או סרי לנקה, אבל טרם במי שקיבל "דוקטורט" בסינגפור. כיוון שעל התוכנית הזו עוד לא שמעתי, שאלתי עוד ועוד שאלות. לצערי לא זכיתי לתשובות.

בר לב היא נטרופתית. אין לה אף תואר אקדמי מוכר, כמובן שתואר ה"דוקטור" שלה אינו מוכר בישראל. לדבריה, ביררה במשרד הבריאות, שם נאמר לה כי היא צריכה להציג את עצמה כ"דוקטור לפסיכולוגיה הוליסטית והתנהגויות אכילה". גם לאחר ששלחה את תגובתה, לא ברור מדוע הציגה את עצמה כבוגרת אוניבריסטת תל אביב, או כיצד בדיוק קיבלה את תואר הדוקטור שלה.

רעות בר לב - דלג

תגובת רעות בר לב: "כמצויין והמופיע בשקיפות מלאה באתר שלי כל התעודות, ההסמכות וההכשרות ,סיימתי שנת לימודי הדרכת כושר מטעם וינגייט, לאחר מכן שש שנים נטורופתיה והרבליסטית (מטפלת בצמחי מרפא) ושלוש שנים ד"ר Ph.D בפסיכולוגיה הוליסטית מטעם אוניברסיטת סינגפור אשר דורגה ב 2016 במקום 24 בעולם. יותר מכל אוניברסיטה בישראל. לעולם (טעות במקור) לא הצגתי את עצמי בתקשורת או מכרתי שירותי טיפול בתחומים אחרים כרופאה קונבנציונלית או פסיכולוגית מורשית".

***

נ.ב. הטורים של אלינור אברהם, יועצת התזונה שמציעה "תזונה אינטלגנטית", מופיעים גם בעיתונים חשובים. אברהם אינה תזונאית ואת השכלתה רכשה במקום שאינו מוכר על ידי משרד הבריאות. כך היא כותבת בעמוד הפייסבוק שלה: "בוגרת המכון לתזונה אינטגרטיבית בNY מוסמכת המרכז לרפואת הרמב"ם וחלק מצוות המרכז של ד"ר גיל יוסף שחר". הטרמינולוגיה, והכתיבה הרהוטה, עוד עלולים לגרום למישהו לחשוב שמדובר בתזונאית/דיאטנית, מוכרת ומוסמכת. היא לא. לדבריה מעולם לא הציגה את עצמה ככזו.

אלינור אברהם - 

אין תגובות: